کد خبر: ۲۵۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا گفت : در صورتیکه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی ، توسعه واستفاده از حمل ونقل عمومی افزایش یابد ، شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وتاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا

به گزارش خبر خودرو ، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا گفت : در صورتیکه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی ، توسعه واستفاده از حمل ونقل عمومی افزایش یابد ،  شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، تصریح کرد : چنانچه قیمت حامل های انرژی واقعی شود وهمزمان حمل ونقل عمومی نیز توسعه یابد و به واسطه آن مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی از حمل ونقل عمومی استفاده کنند،  قطعا تمامی این موارد در بحث آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود : در اکثر نقاط دنیا قیمت حامل های انرژی نه تنها نرخ واقعی است بلکه درصدی نیز به عنوان مالیات به این مبلغ افزوده می شود که این مالیات صرف توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی و مسائل مرتبط با محیط زیست می شود که متاسفانه در کشور قیمت حامل های انرژی  پایین تر از مبلغ واقعی است ،  که باید در جهت کاهش این فاصله گام برداشت.

رشیدی در ادامه خاطر نشان کرد : با توجه به برنامه ارتقا کیفیت محصولات داخلی و وارداتی ،  قطعا باید سوخت توزیع شده در جایگاه ها از کیفیت مناسب برخوردار باشد ، که در حال حاضر نیز سوخت با کیفیت یورو 4 در تهران ، اراک وکرج توزیع می شود و امیدواریم در سایر کلانشهرها نیز این اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به کیفیت برتر سوخت های تولیدی در پالیشگاه های تهران وشازند اراک اظهار داشت :  قطعا کیفیت سوخت بستگی به پالیشگاه تولید کننده آن دارد،  به طور مثال قطعا کیفیت سوخت پالیشگاه های تهران و شازند اراک در مقایسه با سایر پالایشگاه ها مناسب تر است .

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تصریح کرد : دولت باید بر کیفیت سوخت های وارداتی از نظر دارا بودن استاندارد یورو 4 نظارت کامل داشته باشد.

وی در ادامه افزود : در صورت تمرکز بر توسعه حمل ونقل عمومی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ، می توان بیشترین تاثیر را در بحث آلودگی هوا داشت وهمچنین در راهبرد جدید کاهش آلودگی هوا توسعه استفاده از خودروهای برقی وهیبریدی که مصرف سوخت کمتری دارند در دستور کار قرار دارد.

رشیدی در خاتمه خاطر نشان کرد : در بحث کاهش آلودگی هوا ، برنامه راهبرد اجرایی در خصوص کاهش آلودگی هوا به دولت ارائه شد که به تصویب هیئت دولت رسید ولی تاکنون ابلاغ نشده است که در صورت ابلاغ قطعا حرکت مثبتی در راستای کاهش الودگی هوا خواهد بود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"