کد خبر: ۲۷۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، خودروهای سمند و سورن در مراسمی با حضور مسئولان ایران و نیجر، وارد نیامی، پایتخت این کشور اسلامی در غرب آفریقا شد.

سمند، سورن و پراید در غرب آفریقا

به گزارش خبر خودرو، خودروهای سمند و سورن در مراسمی با حضور مسئولان ایران و نیجر، وارد نیامی، پایتخت این کشور اسلامی در غرب آفریقا شد.

محمد نیکخواه سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجر در گفت: نخستین محموله این خودروهای صادراتی شامل 12 دستگاه سمند و سورن به نیامی وارد و در بخش تشریفات نیجر استفاده خواهد شد.

وی گفت: نخستین محموله خودروی ایرانی شامل 90 دستگاه پراید برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی نیجر دی ماه سال گذشته وارد نیامی پایتخت این کشور شد.

بازار صادراتی خودروهای پراید، سمند و سورن ساخت کشورمان، بعد از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران، در بازار کشورهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریکای لاتین باز شده است.

بازار مناسب خودروهای ایرانی در آفریقا

مقامات و مردم نیجر با استقبال از این خودروها، رقابتی بودن قیمت این خودوری ایرانی با خودروهای مشابه و سازگاری آن با محیط را از عوامل واردات خودروی ایرانی پراید به شبکه حمل و نقل این کشور صحرایی اعلام کردند.

سفیر ایران در نیجر همچنین تصریح کرد: این اقدام با استقبال اتحادیه های تاکسیرانی و دیگر خریداران خودروهای شخصی مواجه و موجب تقاضای متعدد آنها به شرکت‌های ایرانی برای صادرات این خودرو کم مصرف شده است.

نیکخواه گفت: قیمت مناسب و عملکرد خوب خودروهای ایرانی در شرایط آب و هوایی غرب آفریقا ، بازار مناسبی برای این محصولات ایرانی در کشور نیجر و دیگر کشورهای آفریقایی خواهد بود.

وی گفت: تحقق این امر در گرو استفاده شرکت های خودروساز ایران از فرصت های موجود و ایجاد یک شبکه قابل قبول پشتیبانی، تأمین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش است تا بتوانند از کالاهای صادراتی خود حمایت های لازم را در کشور مقصد دریافت کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"