کد خبر: ۲۷۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت خودروی کشور دهم آذرماه در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

حضور مرسدس بنز و اشکودا در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت خودروی کشور دهم آذرماه در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو در نشستی خبری به محورهای کلی دومین همایش بین المللی صنعت خودرو  اشاره کرد و گفت :  معرفی و تبیین اهداف و برنامه های صنعت خودرو ایران بر اساس سند راهبردی صنعت خودرو ، ارائه آخرین قوانین و مقررات موجود در خصوص سرمایه گذاری های خارجی در حوزه صنعت خودرو ، ارائه برنامه های کمی شرکتهای خودروساز و مهمتر از همه جلب سرمایه گذاران خارجی از مهمترین محورهای در دستور کار دومین همایش بین المللی صنعت خودرو است .

ساسان قربانی در ادامه با اشاره به ارسال 500 دعوت نامه به 30 کشور جهان برای حضور در دومین همایش صنعت خودرو افزود : تاکنون حدود 35 پاسخ قطعی برای حضور در دومین همایش صنعت خودرو از سوی شرکتها دریافت شده است و هیاتی 30 نفره از کشور فرانسه برای حضور در دومین همایش صنعت خودرو اعلام امادگی کرده است.

وی تاکید کرد : در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو شرکتهای پژو و رنو در بالاترین سطح شرکت خواهند کرد ، همچنین شرکت اشکودا و مرسدس بنز برای حضور اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به حضور کلیه شرکتهای چینی فعال در دومین همایش صنعت خودرو، تصریح کرد : شرکتهای هیوندایی و کیا از کره نیز به احتمال قریب حضور خواهد یافت اما تاکنون شرکتهای آمریکایی و ِژاپنی جواب مثبتی ارائه نکردند.

وی همچنین در خصوص حضور شرکت های قطعه ساز در این همایش گفت : تاکنون حدود 30 شرکت قطعه ساز بزرگ به صورت قطعی و در بالاترین سطح برای حضور اعلام امادگی کردند .

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو اظهار داشت :  نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو ، نتایج و دستاوردهای خوبی را به همراه داشت و خوشبختانه توانستیم در این همایش به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو را راهکاری برای جلوگیری از انتقادهای وارده به صنعت خودرو دانست و  اظهار داشت : با توجه به نقدهای زیادی که امروز  در حوزه  کیفیت ، قیمت ، خدمات پس از فروش ، تنوع محصول و استفاده از تکنولوِژی های روز به صنعت خودرو وارد می شود به نظر می رسد یکی از راهکارهای جدی در این زمینه مشارکت با شرکتهای خارجی به نام جهانی به شرط سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد : بخشی از مدعوین در این همایش شرکای قدیمی دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا مانند شرکتهای پژو و رنو هستند که در سطح بالا حضور خواهند یافت.

قربانی همچنین رشد 70 درصدی تولید خودرو در سال جاری را از جمله نتایج نخستین همایش صنعت خودرو ذکر کرد و افزود : قطعا رشد تولیدی که در  امروز در صنعت خودرو صورت گرفته بی تاثیر از مذاکرات و همایش نخست صنعت خودرو نبوده است و مسلما از نتایج آن رشد 70 درصدی کنونی تولید در حوزه خودروهای سواری در سال جاری است.

وی در ادامه مهمترین مشکل شرکتهای خارجی برای همکاری با ایران را تحریم بانک ها و عدم مبادلات پولی و بانکی دانست و گفت :  در شرایطی که تحریم ها مشکلات زیادی را برای واردات مواد اولیه برای قطعه سازان ایجاد کرده بود رفع بخشی از تجریم ها و برگزاری همایش صنعت خودرو شرایط خوبی را فراهم نمود و موجب از سرگیری مذاکرات و رفع بخش زیادی از موانع تولید گردید.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای حضور شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی دنیا در دومین کنفرانس صنعت خودرو وجود ندارد ، تصریح کرد :  این کنفرانس بستری برای حضور شرکتهای خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری با صنعت خودرو ایران است اما در نهایت این شرکتها داخلی هستند که در خصوص نحوه همکاری تصمیم گیری خواهند کرد مسلما به جهت شرایطی که صنعت خودرو ایران دارد شرکتی از این فرصت بوجود امده استفاده نکند بازنده خواهد بود.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی ایران جزء برترین صنایع قطعه سازی در آسیا است ، تاکید کرد :  صنعت خودرو زمانی معنی دارد که صنعت قطعه سازی وجود داشته باشد که خوشبختانه صنعت قطعه سازی ایران رتبه اول را در منطقه  دارد و تاکنون اقدامات خوبی در حوزه عمق ساخت داخل داشته است بنابراین در صورتی که برنامه ای برای تولید خودرو های جدید باشد قطعه سازان داخلی به نحو احسن در این راستا وارد و اقدام خواهند کرد.

قربانی هزینه های برگزاری دومین همایش صنعت خودرو را برعهده شرکتهای خودروساز داخلی و برخی میهمانان اعلام کرد و گفت : قطعا در این همایش از تجربیات همایش گذشته استفاده نموده و تلاش می شود که نقاظ ضعف ها برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات 1+5 در سوم آذر ماه جاری تصریح کرد : با توجه به اینکه دومین همایش صنعت خودرو 7 روز پس از آخرین مذاکرات هسته ای صورت می گیرد قطعا با در صورت نتایج مثبت و رفع محدودیت ها رشد صنعت خودرو شتاب گرفته و انعکاس خوبی نیز در داخل کشور خواهد داشت.

وی گفت : دومین همایش صنعت خودرو یک روزه بوده و همزمان با برپایی آن  نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو نیز در محل دائمی نمایشگاههای تهران برپا خواهد بود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، میهمانان و هیات های خارجی حاضر در کنفرانس نیز می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی همچنین با توجه به طرح برخی ایرادات نسبت به نتایج همایش نخست صنعت خودرو اظهار داشت : آیا حضور 350 شرکت خارجی در شرایطی که فضای تحریم بر صنعت خودرو ایران حاکم بود و یا حضور یکی از بزرگترین صراحان خودرو و رئیس انجمن جهانی صنعت خودرو ، مزیت  نیست و دستاوردی مهمی برای همایش اول محسوب نمی شود؟ 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"