کد خبر: ۲۷۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، «دوازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» طی مراسم ویژه­ای با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح روز یک شنبه چهارم آبان در محل دائمی نمایشگاه­های بین­المللی تهران افتتاح می­شود.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری صبح فردا افتتاح می شود

به گزارش خبر خودرو، «دوازدهمین نمایشگاه بین­ المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» طی مراسم ویژه­ای با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح روز یک شنبه چهارم آبان در محل دائمی نمایشگاه­های بین­المللی تهران افتتاح می­شود.

در این نمایشگاه ده­ها شرکت داخلی و خارجی در متراژی بالغ بر 20 هزار متر مربع حضور داشته و با ارائه دست­آوردها و معرفی پروژه‌ها و فرصت­های سرمایه­گذاری، قابلیت­ها، امکانات و فعالیت­های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می­دهند.

بر اساس این گزارش، مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نمایشگاه با توجه به حضور مراکز علمی و تحقیقاتی، مشاوران و شرکت­های برجسته داخلی و خارجی و سازمان­های دولتی و غیر دولتی فعال، به عنوان فرصتی جهت آشنایی با آخرین دست­آوردها، تکنولوژی­ها و دانش فنی روز دنیا، حضور مؤثر دارد.

در این ارتباط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که «دوازدهمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» در حالی برگزار می­شود که توسعه حمل و نقل شهری پاک و پایدار در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار دارد، گفت:  بر این اساس «حمل و نقل انسان محور» در مقابل «حمل و نقل خودرو محور» از سیاست­های اصلی شهرداری تهران است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به این که تهران، در سال­های اخیر با تغییرات زیربنایی بسیاری رو­به­رو شده که در این میان تحول در رفت و آمدهای شهری از سهم بالایی برخوردار بوده، اظهار کرد: سریع­ترین مسیر پایان بخشیدن به جدال نابرابر انسان و خودرو در شهری که به محل جولان وسایل نقلیه دو چرخ و چهار چرخ تبدیل شده، «حمل و نقل انسان محور» است.

وی با بیان این که زیر ساخت­های شهر به جای این که در خدمت شهروندان باشند، در خدمت وسایل نقلیه موتوری قرار داشتند، تصریح کرد: در جهت پایان بخشیدن به این ماجرا، «گسترش حمل و نقل عمومی» با دو سرفصل توسعه شبکه مترو و افزایش خطوط بی­آر­تی و «گسترش حمل و نقل غیر موتوری» با دو سرفصل توسعه شبکه پیاده­راهی و افزایش خطوط ویژه دوچرخه­سواری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری در سال­های اخیر از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به عنوان مجموعه­ای آموزش­مدار، پژوهش­پایه و دانش­بنیان، تحقق توسعه شهری را بر اساس سه عنصر آموزش، پژوهش و دانش استوار نموده و حمل و نقل شهری به جایی رسیده که امروز در آن هستیم.

گفتنی است «دوازدهمین نمایشگاه بین­المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» که تا هفتم آبان ماه ادامه خواهد داشت، صبح روز یک­شنبه چهارم آبان طی مراسمی ویژه‌ای در محل دائمی نمایشگاه­های بین­المللی تهران افتتاح خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"