کد خبر: ۲۹۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
درجلسه ارتباط مستقيم با شهروندان 1888 مطرح شد
به گزارش خبرخودرو ،مهندس تشکری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:دوران خودروسالاری تمام شده است و تفکر اینکه در دنیا تمام امکانات معابر برای تاخت و تاز خودروهای شخصی فراهم شود از بین رفته است، چنانچه می خواهیم مشکلات ترافیکی شهر تهران حل شود و مشکل آلودگی این شهر از بین برود و تردد آسان در شهر برای شهروندان میسر شود باید توسعه حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

دوران خودرو سالاری تمام شده است

به گزارش خبر خودرو ،جلسه ارتباط مستقیم با شهروندان( 1888 )با حضور 10 نفر از مدیران ترافیک پایتخت در ساختمان بهشت برگزار شد.

سید جعفر تشکری هاشمی  در این جلسه با اشاره به 140 تماس شهروندان در حوزه حمل ونقل ترافیک خاطرنشان کرد : تقاضای شهروندان در خصوص نصب پلکان برقی، احداث پل عابر پیاده ، احداث ایستگاه بیشتر در خطوط اتوبوس های تندرو و روان سازی ترافیک شهر تهران بیان کردند.

وی تصریح کرد: همچنین آرم ترافیک موضوع دیگر تماس های شهروندان بوده است که اعلام کردیم کسانی که دارای امتیاز بالاتر هستند آرم خود را واگذار کنند امید است تا پایان سال 93 ثبت نام ها به پایان برسد و مجوزها صادر شود.

مهندس تشکری در ادامه با تاکید بر اینکه دوران خودروسالاری تمام شده است گفت:طبق برآوردهای انجام شده تعدادی خطوط جدید در حال راه اندازی می باشد ، مجددا تکرار و تاکید می کنیم که دوران خودروسالاری تمام شده است.تفکر اینکه در دنیا تمام امکانات معابر برای تاخت و تاز خودروهای شخصی فراهم شود از بین رفته است، چنانچه می خواهیم مشکلات ترافیکی شهر تهران حل شود و مشکل آلودگی این شهر از بین برود و تردد  آسان در شهر برای شهروندان میسر شود باید توسعه حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

در خصوص توسعه ناوگان عمومی گفت: ایجاد خطوط جدید اتوبوسرانی در مناطق 5 و 21 و 22 و در محدوده مناطق 4 و 8 هم هم تقاضایی از طریق شهروندان در خصوص توسعه اتوبوسرانی یا احداث خط های جدید شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تولید داخلی قطعات مترو اظهار داشت: متروی تهران در بخش واگن سازی در حدود 60 درصد به تولید داخلی توانسته است دست پیدا کند بسیاری از قسمت های واگن های مترو در تهران در کارخانه واگن سازی و شرکت های طرف قراداد و همینطور قطعات مصرفی و قطعات مربوط به تجهیزات توسط سازندگان داخلی انجام می شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد: فعالیت های بسیار زیادی در شرکت متروی تهران مبنی بر حمایت از تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی کشور شده است همچنین در این راستا فردا اولین نمایشگاه قطعات و دستاوردهای داخلی در صنعت مترو برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از این نمایشگاه معرفی قطعات مورد نیاز مترو برای ساخت داخل است و از همه صنعتگران دعوت کرده ایم که از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند چنانچه صنعتگری در داخل ایران بتواند قطعاتی را تولید کند مورد حمایت قرار خواهد گرفت برخی از قطعات با تکنولوژی بالا از طریق برخی از نهادها از جمله جهاد دانشگاهی در دست انجام می باشد که این همکاری با هدف تولید دانش داخل با دانشگاه ها صورت می گیرد.

وی در خصوص چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک اظهار داشت: این کنفرانس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 5 و 6 اسفند ماه در محل همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود این همایش از لحاظ سطح علمی بسیار قوی و با حضور گسترده دانشگاه های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد در این راستا هزارو سیصد و شصت مقاله و پژوهش را پژوهشگران ایرانی ارائه کرده اند در این کنفرانس علمی از 15 کشور دنیا مقالاتی را دریافت کرده ایم که بیش از 170 مقاله به صورت پنل ها ی تخصصی و 200 مقاله به صورت پوستر و نمایش های سالنی عرضه می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بسیاری از فعالیت های جدیدی که در شهرداری ها ایجاد می شود محصول پژوهش هایی می باشد که طی سالهای گذشته در این کنفرانس ها اتفاق افتاده است سالانه بیش از 4 هزار پژوهشگر حضور به عمل می آورند امید است این تعداد امسال بیشتر شوند. در این کنفرانس برای پژوهشگران و شرکت کننده ها بازدیدهایی از پروژه های عمده ترافیکی شهر تهران و فعالیت های برجسته مرتبط با حمل و نقل و ترافیک برگزار می کنند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"