کد خبر: ۳۰۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، ارتقای کیفیت سوخت و توزیع بنزین یورو ٤ توسط وزارت نفت، گام مهمی برای کاهش آلودگی هوا در سال گذشته به شمار می رود.

توزیع بنزین یورو ٤ گام مهم وزارت نفت در حفظ محیط زیست

به گزارش خبر خودرو ، ارتقای کیفیت سوخت و توزیع بنزین یورو ٤ توسط وزارت نفت، گام مهمی برای کاهش آلودگی هوا در سال گذشته به شمار می رود.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک که با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت برگزار شد، گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم آلودگی هوای تهران و دیگر کلانشهرها به حدی رسیده بود که فکر نمی کردیم این معضل به راحتی قابل حل باشد.

وی افزود: با درایت و همت وزیر نفت و تیم وی، همچنین همکاری پالایشگاهها توانستیم آلودگی هوا را کاهش دهیم که این اتفاق بسیار بزرگی بود.

ابتکار تصریح کرد: توزیع بنزین یورو ٤ حذف و کاهش جدی میزان آروماتیکها و بنزن، کاهش میزان گوگرد در هوا، همچنین کاهش چشمگیر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاههای کشور از اتفاقهای بسیار مهم سال ٩٣ بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به افزایش آلودگی هوای تهران در سالهای ٩١ و ٩٢ اشاره کرد و گفت: در سالهای ٩١ و ٩٢ آلودگی هوای تهران به حدی رسید که ناچار بودیم ادارات و مدارس این شهر را تعطیل کنیم، اما در سال ٩٣ با وجود پایداری هوا و کاهش بارندگیها، تعداد روزهای هوای پاک و سالم به طور معناداری در شهرهایی نظیر تهران، اصفهان، تبریز و اراک افزایش یافت و هیچ روزی نیز در تهران به دلیل آلودگی هوا در سال گذشته تعطیل نشد که این نشان می دهد تلاشها موثر بوده و ما در جهت مناسبی حرکت می کنیم.

وی به موضوع رعایت استانداردسازی خودروها اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای استمرار کاهش آلودگی هوا اقدامهای بزرگی انجام داد که از جمله رعایت استانداردسازی خودروها بعد از گذشت سالهای طولانی از دستاوردهای بزرگ این وزارتخانه است.

ابتکار تصریح کرد: راه طولانی برای کاهش آلودگی هوا در پیش داریم، چرا که تهران امروز با حدود ٥ میلیون خودرو و موتورسیکلت با معضلات و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، اما باید بتوانیم با راهکارهای مناسب آلودگی هوا را در کلانشهرها کاهش دهیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"