کد خبر: ۳۰۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، تک نرخی و افزایش قیمت بنزین می‌تواند تا حدی کسری بودجه دولت را که به دلیل پرداخت یارانه نقدی ایجاده شده است جبران کند.

بنزین تک نرخی تا حدی کسری بودجه ناشی از پرداخت یارانه ها را جبران می‌کند

به گزارش خبرخودرو ، تک نرخی و افزایش قیمت بنزین می‌تواند تا حدی کسری بودجه دولت را که به دلیل پرداخت یارانه نقدی ایجاده شده است جبران کند. 

 محمدرضا نجفی منش، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به این که نرخ حاملهای انرژی در ایران باید به قیمتهای فوب خلیج فارس نزدیک شود، گفت: در شرایطی که نرخ سوخت و دیگر حاملهای انرژی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار اندک است، این موضوع نمی‌تواند انگیزه‌ای برای صرفه جویی در مصرف کننده ایجاد کند.

وی با اشاره به افزایش قاچاق فرآورده های نفتی افزود: آزادسازی قیمت بنزین و گازوییل در ایران همانند دیگر کشورها، قاچاق فرآورده های نفتی را کاهش می دهد و یا حتی کاملا متوقف خواهد کرد.

نجفی منش به موضوع کسری بودجه دولت به دلیل پرداخت یارانه نقدی به افراد اشاره و تصریح کرد: هرچند به اعتقاد من نرخ بنزین هم اکنون به مقدار قابل توجهی افزایش نیافته، اما تک نرخی شدن این کالا می‌تواند تا حدی کسری بودجه دولت را که به دلیل پرداخت یارانه نقدی ایجاده شده است جبران کند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: انگیزه اولیه برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در ابتدا مناسب بود، اما طی سالهای گذشته این قانون به درستی اجرا نشد که این مهم مشکلات اقتصادی را در کشور تشدید کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"