کد خبر: ۴۲۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توجه و توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: در بحث حمل و نقل و توسعه آن باید عدالت رعایت گردد و در همه کشور این موضوع در اولویت قرار گیرد.

کاهش مصرف سوخت با نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توجه و توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: در بحث حمل و نقل و توسعه آن باید عدالت رعایت گردد و در همه کشور این موضوع در اولویت قرار گیرد، به عنوان مثال استان کردستان که جزء پنج شهر آلوده کشور است، در بحث حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است و هیچ اقدامی جهت احداث خطوط ریلی در این شهر صورت نگرفته است.

مهندس محسن بیگلری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو، اظهار داشت: اخیرا تعداد 300 یا 400 فروند هواپیما خریداری شده که به نوبه خود شایسته و بجاست ولی اولویت را باید در نظر داشت که نیاز اساسی و مبرم کشور در چه بخشی است؟

وی افزود: همچنین جاده های کشور وضعیت مناسبی ندارند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند باید در کشور بر مبنای اولویت تصمیم گرفت ، باید به وضعیت جاده ها نیز رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به میزان اعتباری که جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور اختصاص یافته است، بیان کرد: این میزان بودجه نیاز این بخش را برطرف نمی سازد و هزینه هایی که در بخش حمل و نقل صرف می شود بیش از این مقدار است و باید در نظر داشت که این هزینه ها سرمایه کشور محسوب می شود و به نحوی صرفه جویی به حساب می آید و از سوی دیگر از میزان تصادفات و مرگ و میر جلوگیری می نماید.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی در کشور می تواند باعث کاهش مصرف سوخت و از همه مهمتر کاهش آلودگی هوا گردد و از افزایش ترافیک در سطح شهر جلوگیری نماید و در نتیجه باید به صورت جدی پیگیر این موضوع بود .

بیگلری اذعان داشت: در حوزه راه و شهرسازی باید آنچه که در توان است اجرای نمود، چرا که راه و مدرسه یکی از مهم ترین بخش های این حوزه به شمار می رود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی مجلس در مقایسه با دوره های قبل آن چنان که باید و شاید از طرف معاونت عمرانی وزارت کشور حمایت نمی شود، لذا انتظار می رود که معاون عمرانی وزارت کشور جناب آقای خندان دل از این پس با مجلس همکاری لازم را انجام نمایند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"