کد خبر: ۴۲۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کیفیت به عنوان یکی از بسیار مهم در صنعت خودرو ایران ، گفت : حضور سرمایه گذاران خارجی با شروط و ضوابط معین و رفع موانع در این راستا می تواند اتفاقات بسیار مثبتی را در صنعت خودرو ایران رقم بزند.

جلوگیری از تجربه گذشته در همکاری با خودروسازان خارجی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کیفیت به عنوان یکی از بسیار مهم در صنعت خودرو ایران ، گفت : حضور سرمایه گذاران خارجی با شروط و ضوابط معین و رفع  موانع در این راستا می تواند اتفاقات بسیار مثبتی را در صنعت خودرو ایران رقم بزند.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : حرکت های اخیر و توافقات صورت گرفته در صنعت خودرو فرصت خوبی را برای نیروهای داخلی فراهم می کند تا با ورود و استفاده از تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا صنعت خودرو ایران را  توسعه و ارتقاء بخشند.

وی تصریح کرد : با وجود تاثیر مثبت همکاری با خودروسازان خارجی ، اما قطعا انتظاری که از  صنعت خودرو ایران وجود دارد صرفا با این همکاری ها برآورده نخواهد شد.

وی با توجه به تجربه گذشته در همکاری با شرکتهای خارجی گفت : خودروسازان در همکاری های جدید باید به نحوی قراردادها را تنظیم نمایند که کمترین سهم را شرکتهای خارجی ها داشته باشند و بیشترین منافع نصیب خودروسازان داخلی شود.

وی تاکید کرد : قراردادهای همکاری با خودروسازان خارجی باید به نحوی باشد که چنانچه با تحریم مجدد این جریان ضربه ای به خودروسازان داخلی وارد کرد بیش از به طرف خارجی آسیب وارد شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم افزود : در جریان همکاری و سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان خارجی ، باید دقت شود که هر دو طرف مذاکره در سود و زیان محصولات جدید دخیل باشند تا چنانچه شرایط گذشته تکرار گردید مانع از آسیب جدی به صنعت خودرو ایران شود.

کوهکن با توجه به لزوم ارتقاء کیفی و کمی تولید در صنعت خودرو ایران خاطر نشان کرد : در صورتی که در همکاری با خودروسازان خارجی خودروهایی در کلاس و کیفیت جهانی تولید و به بازار داخل عرضه شود این جریان می توان با ایجاد بازار رقابتی ، تحرک و رونق بازار خودرو داخل تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد : در صورتی که تولیدات مشترک بر اساس کیفیت و استانداردهای روز دنیا باشند مسلما می توانند علاوه بر جذب بازارهای صادراتی پاسخ گوی نیاز مصرف کنندگان داخلی نیز باشند.

وی افزود : چنانچه تولیدات مشترک خودروسازان سهم  قابل توجهی از بازار های صادراتی را در اختیار بگیرند می تواند در آینده نه چندان دور به برند قابل قبول جهانی تبدیل شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر دو خودروساز بزرگ کشور باید در تولید محصولات خود بازنگری جدی نمایند تصریح کرد : مسلما با کاهش هزینه های سربار و پرداخت جدی به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو می توان نسبت به طراحی پلت فرم های جدید اقدام و محصولات جدید و با کیفیتی را به بازار داخل عرضه نمود.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"