کد خبر: ۴۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، معاون فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران گفت: 6 هزار و 300 دستگاه تاکسی پیکان در شهر تهران وجود دارد.

خروج تاکسی های پیکان از چرخه تردد اولویت سازمان تاکسیرانی و دغدغه دولت است

به گزارش خبر خودرو، معاون فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران گفت: 6 هزار و 300 دستگاه تاکسی پیکان در شهر تهران وجود دارد.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: تاکنون 2 هزار و 285 دستگاه تاکسی پیکان اسقاط شده و برای فرآیند نوسازی، آماده شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار و 15 دستگاه تاکسی پیکان در تهران وجود دارد که نیازمند نوسازی هستند و در تلاش هستیم بزودی این تعداد نیز از ناوگان تاکسیرانی خارج و نوسازی شوند.

وی اظهار داشت: خودروهای پژو 405، سمند و آریو برای نوسازی تاکسی های فرسوده در نظر گرفته شده اند لذا برای جایگزینی تاکسی های فرسوده پیکان نیز از این خودروها استفاده می شود.

وی بیان کرد: نوسازی تاکسی های پیکان یکی از دغدغه های دولت است و کلیه دستگاه های ذیربط در تلاش هستند تا هرچه زودتر این خودروها را از ناوگان تاکسیرانی خارج کنند.

ابراهیمی اذعان داشت: تاکسی های پیکان به دلیل سن فرسودگی بالا نسبت به خودروهای دیگر از آلایندگی بیشتری برخوردارند و خروج این خودروها از چرخه فعالیت به نفع کل کشور خواهد بود.

وی ابراز کرد: برای روند نوسازی تاکسی های فرسوده از جمله پیکان تسهیلات و اعتبارات مناسبی (همچون وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 16 درصدی) در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اولویت سازمان تاکسیرانی خروج تاکسی های پیکان از چرخه تردد است و امیدواریم که تاکسیرانان از این تسهیلات استفاده کنند و نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام نمایند.

معاون فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به تاکید معاونت محترم حمل و نقل ترافیک تهران در تلاش هستیم تا پایان سال جاری کلیه تاکسی های پیکان فرسوده نوسازی شوند و برای تاکسی های پیکانی که نسبت به نوسازی اقدام نکرده اند محدودیت های تردد در نظر گرفته شده و با همکاری پلیس راهور با این خودروها طبق قانون برخورد می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"