کد خبر: ۴۲۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ارائه برخی پیشنهادات این انجمن به وزارت صنعت و معدن با هدف کنترل دقیق تر و جلوگیری از ورود تایرهای قاچاق به کشور خبر داد.

مناطق آزاد مفری برای ورود تایرهای قاچاق به کشور

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ارائه برخی پیشنهادات این انجمن به وزارت صنعت و معدن با هدف کنترل دقیق تر و جلوگیری از ورود تایرهای قاچاق به کشور خبر داد.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : قطعا با اجرای این پیشنهاداتی که ارائه شده است ورود تایر به صورت قاچاق به کشور محدود تر خواهد شد.

وی اظهار داشت : با وجود آغاز برخی از اقدامات و حرکت های صورت گرفته در مبارزه با قاچاق کالا از سوی دولت ، تاکنون اتفاق ملموسی در میزان ورود تایرهای قاچاق به کشور رخ نداده است.

وی عدم انسجام نهادهای ذی ربط را علت عمده در واردات  تایر به این نحو دانست و تصریح کرد :  زمانی که قانونی مصوب و یا دستورالعملی توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ می کند مسلما بایستی اجرایی شود در حالی که عملا در واردات گسترده تایر که از اواخر سال گذشته آغاز و هم اکنون نیز ادامه این موارد قانونی رعایت نمی شود.

وی یکی از اشکال قاچاق تایر را عدم کنترل مناسب در مبادی گمرکی ذکر کرد و افزود : با توجه به اینکه در کانتینرهایی که تایرها وارد می شوند در جلوی کانتینر یکسری اقلام گذاشته می شود و در انتهای آن تایرهایی با قیمت ها گران تری تعبیه می شود و معمولا در گمرک تمام کانتینرها مورد بازرسی قرار نمی گیرد یکی از خواسته های انجمن به  وزارت صنعت و معدن این بود که زمانی که کانتینرها در گمرک بازرسی می شوند کل کانتینر مورد بازرسی قرار گیرد تا مطمئن شوند کل تایرها مطابق با اظهارنامه گمرکی واردکننده است.

عضو کمیته اجرایی انجمن صنفی صنعت تایر افزود : متاسفانه مناطق آزاد مفری برای واردات کالای قاچاق از جمله تایر است از این رو پیشنهاد گردید که مصوبات کارگروهی که بر واردات تایر نظارت می کنند شامل منطق آزاد نیز بشود حداقل آن این است که تشریفات واردات و ثبت نمایندگی نیز در این مناطق نیز اعمال شود.

تنها تصریح کرد : بر این اساس باید فردی که تایر وارد می کند نماینده رسمی آن برند وارداتی باشد.

وی گفت : هر چند تعرفه گمرکی در مناطق آزاد کمتر است اما حداقل باید سایر موازین در واردات رعایت شود.

وی اظهار داشت : متاسفانه برخی تجار نیز با تولیدکنندگان ارزان فروش چینی تبانی می کنند و علائم و مشخصات حک شده بر روی تایر را که طبق استانداردهای بین المللی بر روی تایرها حک می شود را تغییر می دهند که اصلا با واقعیت آن تایر منطق نیست.

وی تصریح کرد : از این رو به وزارت صنعت و معدن پیشنهاد گردید تا بر روی این مسئله نیز نظارت بیشتری صورت گرفته و با دقت بیشتری کنترل شود و تنها بر روی موارد ثبت شده بر روی تایر اکتفا نشود و حتما تایرها به لحاظ کیفی نیز مورد بازرسی و تست قرار گیرند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"