کد خبر: ۴۵۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور می گوید : بر اساس آخرین آمار در سال گذشته بیش یک میلیارد دلار قطعه به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

پیش بینی تاثیر تمدید تحریم ها بر جریان همکاری ها و اوضاع قطعه سازی در ایران

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور می گوید : بر اساس آخرین آمار در سال گذشته بیش یک میلیارد دلار قطعه به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

احمد رضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : خوشبختانه با توجه به برخی اقدامات دولت در کنترل واردات و جلوگیری از ورود کالای قاچاق در کشور ، پیش بینی می شوداین رقم تا حدودی کاهش یافته باشد.

وی تصریح کرد :  البته در سال جاری امار دقیقی در خصوص میزان ورود قطعات قاچاق به کشور اعلام نشده است اما با توجه به فشار هایی که از سوی ستاد مبازره با کالای قاچاق اعمال شده قطعا ارزش ریالی این آمار در سال 95 کمتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به طرح برخی دغدغه ها در خصوص تاثیر تمدید تحریم های 10 ساله مجلس سنای آمریکا بر جریان قراردادها و همکاری قطعه سازان گفت : مطمئنا این تحریم ها تاثیری بر روند همکاری ها نخواهد داشت .

وی افزود : با چشم انداز موجود در همکاری های اخیر خودرویی ، انتظار می رود وضعیت تولید داخل بهتر گردیده و حجم قطعات تولیدی با قطعه سازان داخلی افزایش یابد.

وی گفت : در صورتی که در عمل اتفاق دیگری در جریان همکاری ها رخ دهد مسلما باز هم قطعه سازان داخلی با مشکل مواجه خواهند شد و با کاهش تولید روبرو خواهیم شد.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : در صورتی که برابر با توافقات و قراردادها ، جریان همکاری های خودرویی و قطعه سازی پیش نرود و قطعات وارد و قطعه سازان داخلی سهمی در این جریان نداشته باشند قطعا شاهد کاهش تولید در بخش های قطعه سازی در کشور خواهیم بود.

رعنایی همچنین با اشاره پتانسیل بسیار خوب تولید قطعات در کشور اظهار داشت : امروز مزیت هایی که در حوزه تامین مواد اولیه ،انرژی و نیروی انسانی ارزان در ایران وجود دارد می تواند مزیت خوبی برای تولید در بخش هایی چون قطعه سازی کشور باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"