کد خبر: ۴۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۵

ثبات اقتصادی ، زمینه ساز حضور سرمایه گذار خارجی در صنعت خودرو

 

 به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع موجود برای حضور سرمایه گذار خارجی در صنعت خودرو گفت : عدم روان سازی و تسهیل مبادلات در نظام بانکی از جمله عوامل کاهش مراودات اقتصادی در صنعت خودروسازی است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: خوشبختانه اقداماتی خوبی در جهت سهولت سرمایه گذاری شرکت های خارجی و انعقاد قرارداد آنها با خودروسازان داخلی انجام شده و با مداومت آن می توان انتظار توسعه این صنعت و انعقاد قراردادهای خودرویی جدید با طرف های خارجی را داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودروسازی کشور خالی از مشکل نیست بنابراین اعمال مدیریتی یکپارچه در این زمینه الزامی است.

وی اظهار داشت : امروز وضعیت جذب سرمایه گذار خارجی و نحوه تضمین آن با مشکلاتی مواجه است و تنها به مباحث برجام مرتبط نمی شود چرا که ابهاماتی در این زمینه وجود دارد به عوامل داخلی و خارجی باز می گردد لذا تاثیر آنها بر قراردادهای جدید حائز اهمیت خواهد بود.

وی بیان کرد: در صورتی که شرایط اقتصادی کشور به حالت تعادل رسد وضعیت سرمایه گذاری شرکت های خارجی با خودروسازان داخلی بهبود می یابد و تاثیر مثبتی بر رشد و شکوفایی این صنعت خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی کشور چشم اندازی مثبت برای توسعه صنعت خودروسازی کشور فراهم می نماید، اذعان داشت: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی و تغییرات مثبت در صنعت خودروسازی شاهد سرمایه گذاری های مشترک بین سرمایه گذاران خارجی با خودروسازان داخلی باشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"