کد خبر: ۴۵۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
جبران هزینه های تحمیلی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه تولید تایر
به گزارش خبر خودرو ،نوسانات بازار ارز و از سویی فشار ناشی از افزایش جهشی محصولات پتروشیمی و مواد اولیه مورد نیاز بخش های تولیدی و صنعتی، متاسفانه هزینه زیادی را بر تولیدکنندگان داخلی تحمیل نموده است با این وجود به نظر می رسد بسیاری از تولیدکنندگان علاقه ای بر اعمال هزینه ها بر قیمت نهایی محصول ندارند ...

افزایش قیمت ،آخرین راهکار صنعت تایر

به گزارش خبر خودرو ،نوسانات بازار ارز و از سویی فشار ناشی از افزایش جهشی محصولات پتروشیمی و مواد اولیه مورد نیاز بخش های تولیدی و صنعتی، متاسفانه هزینه زیادی را بر تولیدکنندگان داخلی تحمیل نموده است با این وجود به نظر می رسد بسیاری از تولیدکنندگان علاقه ای بر اعمال هزینه ها بر قیمت نهایی محصول ندارند چنانچه، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از تعامل تولیدکنندگان به منظور کنترل و جبران هزینه های تحمیلی خبر می دهد و می گوید : در تلاشیم تا در راستای جهش ناگهانی قیمت مواد اولیه ،هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نکنیم.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو عنوان می کند : افزایش قیمت آخرین راهکاری است که صنعت تایر به آن فکر می کند.

وی می گوید : تولیدکنندگان تایر اصولا هیچ علاقه و نفعی در افزایش قیمت ها ندارند. چرا که بعضا افزایش قیمت لاستیک در آینده به ضرر تولیدکنندگان خواهد بود.

به گفته وی تولیدکنندگان در حال تعامل هستند تا برایافزایش قیمت محصولات پتروشیمی و تاثیر آن بر هزینه تولید، فکری اساسی نمایند.

سخنگوی انجمن تایر ضمن تاکید بر اینکه تولیدکنندگان تایر در شرایط کنونی علاقه ای به افزایش قیمت ندارند ، عنوان می کند : مطمئنا در آستانه سال جدید هر گونه افزایش قیمت تایر نه تنها به نفع تولیدکننده نیست بلکه به ضرر مصرف کننده نیز خواهد بود.

تنها تصریح کرد : جهش ناگهانی قیمت محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی که در واقع مزیت نسبی تولیدکنندگان داخلی محسوب می شود باعث وضعیتی شده که شرکتها را ناگزیر به تغییر قیمت نموده است اما همچنان تولیدکنندگان تایر در تلاش اند تا بتوانند در این زمینه کاری انجام دهند و به نحوی شرایط را تحت کنترل در آورند چرا که با ادامه این شرایط سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

این فعال در صنعت تایر خاطر نشان کرد : صنعت تایر تایر تلاش می کند که بدون افزایش قیمت ، هزینه تحمیلی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه را جبران و مشکلات ناشی از آن را حل نماید.

به گفته تنها افزایش قیمت محصولات پتروشیمی به خصوص افزایش 72 درصدی  دوده در سه ماه گذشته که حدود 20 تا  25 درصد مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر را تشکیل می دهد هزینه زیادی را بر واحدهای تولیدی تحمیل نموده و مسلما ادامه این شرایط کمر تولید کنندگان را خورد خواهد کرد.

وی تصریح می کند : با این وجود قطعا معقول نخواهد بود که زنجیره تولید به این نحو قیمت ها را بالا ببرد و در این میان مصرف کننده چه بر سرش خواهد آمد.

وی تاکید می کند : در صورتی که قیمت تایر افزایش یابد مسلما تحولی در صنعت حمل و نقل کشور ایجاد خواهد شد و اثرات آن بر همه بخش های اقتصادی و تورم در بسیاری از حوزه ها را برجای خواهد گذاشت.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"