کد خبر: ۴۶۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
گامی بزرگ در جهت تسهیل قراردادهای خودرویی
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است : اجرای برجام کمک بزرگی به تسهیل قراردادها و توسعه و تجهیز امکانات در حوزه خودروسازی کشور کرده است.

منافع برجام برای صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است : اجرای برجام کمک بزرگی به تسهیل قراردادها و توسعه و تجهیز امکانات در حوزه خودروسازی کشور کرده است.

محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : با وجود اینکه همچنان جریان همکاری و ارتباطات شرکتهای خارجی با خودروسازان ایرانی با مشکلاتی همراه است اما با این حال تاکنون برجام ضمن ایجاد بسترهای مناسب ، منافع زیادی را برای خودروسازی ایران داشته است.

وی تاکید کرد : پیش بینی می شود در صورت تدوام همکاری ها طی ماههای آینده با قراردادهای جدید در حوزه خودروسازی ، صنعت خودرو از وضعیت کنونی خارج و تحولی در این صنعت ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به برخی پیش بینی ها از روند همکاری های خودرویی ، خاطر نشان کرد : انتظار می رود در همکاری های جدید ساخت داخل مورد توجه بیشتری قرار گرفته و تمرکز و سرمایه گذاری شرکت ها در راستای توسعه درصد داخلی سازی محصولات جدید قرار گیرد.

وی گفت : چنانچه قراردادهای جدید به طراحی پلت فرم منجر گردیده  و در این جریان زیر ساخت های لازم فراهم شود مسلما شاهد حرکت بسیار موثری در صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین با اشاره به نقش موثر سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو خاطر نشان کرد : در صورت جذب سرمایه گذاری در حوزه طراحی و فعال سازی مراکز تحقیق و توسعه ، مسلما دستیابی خودروسازان به دانش روز و طراحی پلت فرم های جدید خودرویی فراهم خواهد شد.

احمدیان تاکید کرد : با تحول در سرمایه گذاری و امکان تولید و عرضه محصولات جدید و متنوع ، ضمن جذب و توسعه بازارهای داخلی و منطقه ای ، شرایط جدیدی برای اوضاع کنونی بازار خودرو ایران ایجاد خواهد شد.

وی گفت : در صورتی توسعه همکاری و سرمایه گذاری در صنعت خودرو انتظار می رود  بازار خودرو ایران نیز رقابتی شود.

وی افزود : با توسعه همکاری های مشترک و ایجاد بازار رقابتی در کشور ،رضایت مصرف کنندگان داخلی نیز حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد : هر چند پاسخ گویی به نیاز مصرف کنندگان و جلب رضایت آنها بخش مهمی از جریان همکاری ها و عرضه محصولات جدید است اما قطعا در این راستا دستیابی به بازارهای صادراتی نیز اولویت مهمی است که باید مورد توجه و اهتمام بیشتر شرکتها در جریان مذاکرات قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"