کد خبر: ۴۶۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
گروه بین الملل: برند هندوستان موتورز Ambassador نمادین با قیمت توافقی 11.9 میلیون دلار به خودروسازی فرانسوی، پژو فروخته شد.

پژو یک برند هندی قدیمی را خرید

 

گروه بین الملل: برند هندوستان موتورز Ambassador نمادین با قیمت توافقی 11.9 میلیون دلار به خودروسازی فرانسوی، پژو فروخته شد.

به گزارش خبرخودرو، گروه C.K. Birla که مالک هندوستان موتورز است قرارداد با پژو سیتروئن برای فروش برند Ambassador از جمله علائم تجاری آن را تایید کرد. عواید حاصل از این قرارداد توسط هندوستان موتورز صرف پرداخت حقوق کارکنان و وام دهنگان خواهد شد.

Ambassador بر اساس Morris Oxford III انگلیسی ساخته شده و در سال 1958 معرفی شده بود و حدود سه سال قبل تولید آن به پایان رسید. برند Ambassador در دهه های 70 و 80 میلادی خیابان های هند را در اختیار گرفته بود و در طول 56 سال تولید خود شش بار اصلاح شده بود. آخرین خودروی Ambassador در سال 2014 از کارخانه Uttarpara هندوستان موتورز خارج شد و پس از آن این خودروساز نتوانست با نسل جدید خودروهای موجود در بازار هند رقابت کند.

چنان چه قبلا گفته شده بود، پژو سیتروئن به واسطه جوینت ونچر 104.7 میلیون دلاری با C.K. Group به طور جدی در پی ورود به بازار هند است. پژو سیتروئن در جوینت ونچر با HMFCL سهم بیش تری برای مونتاژ و توزیع خودروهای سواری این برند در هند خواهد داشت. پژو سیتروئن امیدوار است در فاز اول این طرح بتواند هر ساله 100 هزار دستگاه خودرو را تولید و صادر کند و پس از آن سرمایه گذاری های بیش تر با توجه به بازخورد بازار انجام خواهند شد. گمان می رود این خودروساز با سه مدل وارد بازار هند شود و فعالیت خود را از سال 2020 آغاز کند.

فعلا پژو اطلاعات رسمی در مورد برنامه اش برای برند Ambassador منتشر نکرده است. اگر این خودروساز فرانسوی تصمیم بگیرد برند Ambassador را در بازار هندی آن احیا کند تصمیم مهمی گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"