کد خبر: ۴۶۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص سالن حمل و نقل پاک برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران خبر داد.

اختصاص سالن حمل و نقل پاک در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برای نخستین بار

 به گزارش خبرخودرو، رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص سالن حمل و نقل پاک برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران خبر داد.

محسن سرخو با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی خودرو تهران و صنایع وابسته گفت :برای نخستین بار این نمایشگاه با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تاریخ 26 تا 30 بهمن ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود.

سرخو با اشاره به اینکه اختصاص سالن حمل و نقل پاک با مشارکت کمیته حمل و نقل و ترافیک برپا شده است،خاطرنشان کرد: در این سالن تولید کنندگان دوچرخه برقی ، موتور الکتریکی ، خودرو هیبریدی و اتوبوس برقی حضور دارند و تلاش شده موتور سیکلت های برقی به غیر از باطری لیتیومی هم ارائه شود تا بدین ترتیب علاقه مندان با موتوورسیکلت های برقی با قیمت مناسب نیز آشنا شوند.

وی تاکید کرد: بر خلاف برخی تصورات ، قرار نیست از بودجه شهرداری خودرو هیبریدی خریداری و بین مردم توزیع شود بلکه تلاش مدیریت شهری تهران در راستای آن است که الگوی مصرف خودرو و موتورسیکلت را تغییر تا بدین ترتیب موجبات پاکی هوای تهران فراهم شود .

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: البته تغییر فرهنگ و الگوی مصرف خودرو الزاما نیازمند ساز و کار تشویقی و سلبی است و در این راستا می توان طرح هایی همچون الزام تردد موتوربرقی تنها در محدوده زوج و فرد را ارائه کرد.

سرخو افزود: شاه بیت اقتصاد مقاومتی ، نگاه به درون و توجه به تولید داخلی است و این در حالی است توان تولید کننده داخلی نیز برای تولید خودرو برقی بالا است به طوری که هم اکنون یک تولید کننده ایرانی در چین خودرو برقی تولید می کند و اگر زمینه و بستر لازم فراهم باشد به طور حتم تولید هم صورت می گیرد.

40 درصد بودجه شهرداری در سال آینده به حمل و نقل عمومی اختصاص دارد

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه 40 درصد بودجه شهرداری تهران در سال 96 به حوزه حمل و نقل عمومی و مترو اختصاص پیدا کرده است ، گفت: کاهش منابع ، موجب کاهش سرجمع بودجه سال آینده شده است با این حال کمیسیون برنامه قول داده است از بودجه مترو و حمل و نقل کم نشود.

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران تا سال 1400، هدف نهایی طرح حمل و نقل جامع شهر تهران ایجاد 540 کیلومتر خطوط مترو در داخل شهر و 200 کیلومتر خط مترو در حومه شهر تهران است.

سرخوبا بیان اینکه ساخت هز کیلومتر مترو 180 تا 200 میلیارد تومان هزینه به همراه دارد، افزود: بر اساس برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران باید تا پایان برنامه در سال 97، سالانه 30 کیلومتر مترو به بهره برداری برساند که بدین ترتیب تا پایان سال 97 ، 300 کیلومتر مترو در تهران و 50 کیلومتر خط مترو در حومه شهر تهران تا اسلامشهر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این در حالی است که موضوع تعویض موتورسیکلت با استفاده از وام کم بهره و پرداخت 50 درصد قیمت موتور با استفاده از وام بانک شهر از دیگر اقداماتی است که مدیریت شهری در راستای کاهش آلایندگی هوای تهران دنبال می کند.

سرخو همچنین از سرعت گرفتن ساخت خطوط 6 و 7 مترو تهران به واسطه سرمایه گذاری بانک شهر خبر داد و گفت: طبق پیش بینی صورت گرفته بخشی از دو خط امسال مورد بهره بردار قرار می گیرد و بخشی نیز تا پایان سال آینده تکمیل می شود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته در برنامه پنجساله دوم سرفاصله قطارها باید به 4.5 دقیقه در خطوط موجود مترو برسد که این مهم نیازمند اضافه شدن هزار و 200 واگن به مترو تهران است و با توجه به همکاری شرکت واگن سازی شهرداری تهران این موضوع دنبال می شود اما در صورتی که امسال به سر فاصله چهار و نیم دقیقه نرسیم به طور حتم این هدف در سال 97 که اقدامات عمرانی تکمیل شده است ، به صورت یک اولویت پیگیری می شود.

وی افزود: برای تامین واگن نیاز به هزینه ارزی هستیم از این رو با توجه به طرح موضوع در هیات دولت و نهایی شدن رقم 14 هزار میلیارد تومان برآورد حسابرسی از سوی سازمان حسابرسی در خصوص بدهی های دولت به شهرداری تهران، فاینانس های و پرداخت های ارزی برای خطوط مترو و افزایش واگن ها نیازمند حمایت دولت است.

وی همچنین از فعالیت 30 هزار خودرو در سیستم های تاکسی آن لاین در شهر تهران خبر دادو گفت: مهترین دغدغه شورای شهر موضوع امنیت مسافران در این جابه جایی ها بود که با بررسی آئین نامه های جذب راننده و سازو کار گزینش ، در این خصوص اطمیمان لازم حاصل شد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر همچنین در خصوص بیمه تاکسیرانان و حل این مشکل گفت: واقعیت آن است که دولت در خصوص بیمه 120 هزار میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد که بخشی از آن در خصوص بیمه تاکسیرانان است و دیگری هم موضوع عدم پرداخت به موقع حق بیمه توسط یکی از تعاونی ها بوده است که با توجه به پیگیری های بعمل آمده ، بیمه رانندگان پرداخت می شود.

وی افزود: اگر دولت تعهد دهد که موضوع بیمه رانندگان را تقبل می کند ، رانندگان جدید نیز بیمه می شوند.

سرخو همچنین از خرید اتوبوس های برقی در سال 96 خبر داد و گفت: 16 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نیز با حمایت دولت و شهرداری تهران در صف تعویض خودرو بوده اند که تا پایان امسال 10 هزار خودرو تاکسی فرسوده تعویض می شود و این در خالی است که تا پایان سال 96 ، نیز ، 6 هزار خودرو فرسوده با تاکسی جدید با مصرف سوخت کمتر ، تعویض می شود.

وی همچینن از استفاده از تاکسی های هیبریدی در خطوط فرئدگاه خبر داد و گفت: مسیر بکارگیری خودرو ها و موتور سیکلت های هیبریدی باز است و با توجه به پلاک شده تعدادی موتور سیکلت برقی، راه برای بکارگیری وسایط نقلیه عمومی پاک از مسیرهای قانونی مهیا شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"