کد خبر: ۴۶۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به طور میانگین 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران وجود دارد.

لزوم توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به طور میانگین 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران وجود دارد.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: 70 درصد از این تعداد اتوبوس ها تحت نظارت بخش خصوصی در حال فعالیت هستند و تنها 30 درصد از آنها به شهرداری تعلق دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بخش زیادی از اتوبوس های موجود فرسوده هستند و به سن فرسودگی 10 ساله رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نیاز مبرمی به توسعه و نوسازی دارد و امیدواریم هر چه سریعتر توسعه سازی آن محقق گردد.

وی اذعان داشت: بر اساس چشم انداز برنامه پنج ساله دوم بایستی 11 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فعال باشد تا نیازهای شهروندان برای جابجایی و تردد در سطح شهر فراهم گردد.

وی اظهار داشت: در صورتی که توسعه سازی ناوگان اتوبوسرانی رخ ندهد قطعا کمبود اتوبوس ها در آینده نزدیک منجر به بحرانی جدی خواهد شد.

قناعتی بیان کرد: در راستای توسعه سازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت دولت موظف به پرداخت 5/82 درصد از سهم خرید اتوبوس است ولی متاسفانه تاکنون این اعتبار را به شرکت واحد اختصاص نداده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان عنوان کرد: البته دولت موظف به پرداخت 30 درصد از هزینه بلیت های اتوبوس شهروندان است و در این بخش نیز هنوز نسبت به پرداخت سهم خود اقدامی انجام نداده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"