کد خبر: ۴۶۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دو نقد یکی به رسانه و دیگری به وزرات صنعت درباره فروش و خدمات پس از فروش خودرو وجود دارد گفت: اگر بررسی ها دقیق صورت بگیرد مشخص می شود که تنها 40 درصد از خدمات پس از فروش تحت آن چیزی است که ادعا می شود...

وزارت صنعت باید کلیت موضوع خدمات پس از فروش را ساماندهی کند

به گزارش خبرخودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه دو  نقد یکی به رسانه و دیگری به وزرات صنعت درباره فروش و خدمات پس از فروش خودرو وجود دارد گفت: اگر بررسی ها دقیق صورت بگیرد مشخص می شود که تنها 40 درصد از خدمات پس از فروش تحت آن چیزی است که ادعا می شود و بخش عمده ای از این سیستم کاملا سنتی است و در سیستم آماری ماشین های سنگین لحاظ نمی شود، تا زمانی که بخش عمده ای از خدمات پس از فروش خارج از سیستم رسمی قرار بگیرد، سیستم ها هرگز کارآمد و اقتصادی نمی شوند.

امیر حسین کاکایی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کلیت موضوع خدمات پس از فروش را ساماندهی کند افزود: در حال حاضر یک بی اعتمادی کلی نسبت به خدمات پس از فروش از جانب مصرف کننده وجود دارد.

وی در این حال گفت: مردم به حق و حقوق خود آشنایی ندارند، اگر مردم به بخش طرح و توسعه مراجعه و مشکل را بازگو کنند تا آخرین مرحله به مشکلشان رسیدگی می شود و مدت زمان رسیدگی یک هفته است و نام آن واحد رسیدگی به شکایات است.

این استاد دانشگاه افزود: هیچ داروخانه ای حق ندارد که دارو را بدون نسخه بدهد اما درباره قطعات خودرو هیچ ضابطه ای وجود ندارد و عملا سواد این کار را هم ندارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرده است که سیستم مالی کشور مشکل دارد اضافه کرد: از این رو قصد ندارم در خصوص قیمت محصولات داخلی صحبت کنم اما در این سال ها به توسعه سواد در این حوزه توجهی نشده است و مشکلات ما نیز مانند گذشته نیست. بطور مثال تعمیر گیربکس اتوماتیک(جعبه دنده) که عملا تخصصی برای تعمیر آن وجود ندارد اما تعمیرکارن ادعای تعمیر آن را دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"