کد خبر: ۴۶۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
بسترسازی جریان توسعه خودروسازی در ایران
به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است باید کیفیت و قیمت اولویت اول دولت در جریان واردات خودرو باشد و تنها به شرکتهای وارد کننده ای که با این دو گرینه باعث رقابت در بازار می شوند مجوز ورود خودرو داده شود.

اولویت اصلی دولت برای واردات خودرو چیست ؟!

به گزارش خبر خودرو، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است باید کیفیت و قیمت اولویت اول دولت در جریان واردات خودرو باشد و تنها به  شرکتهای وارد کننده ای که با این دو گرینه باعث رقابت در بازار می شوند مجوز ورود خودرو داده شود.

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به دستورالعمل جدید دولت در خصوص واردات خودرو اظهار داشت : پیش بینی می شود سیاست های جدید وزارت صنعت و معدن در خصوص واردات خودرو موجب حذف رقابت پذیری در بازار شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید اجازه دهد خودروهایی ثبت سفارش شده وارد شوند ، اظهار داشت : هر گونه اعمال محدودیت در جریان واردات خودرو مسلما موجب انحصار در بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد : اینکه دولت با هدف لزوم کسب مجوز از نمایندگی اصلی ، مانعی برای واردات برخی از برندها به کشور ایجاد نماید به نظر می رسد موجب انحصار و حذف رقابت پذیری در بازار می شود.

وی گفت : مسلما دستورالعملی که با اهدافی چون ارائه خدمات پس از فروش مناسب صادر شده نمی تواند شرایط خوبی برای واردات خودرو به کشور باشد.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس دهم در ادامه به نبود شرایط رقابتی در بازار داخل پرداخت و اظهار داشت :  تا زمانی که توانمندی خودروسازان ارتقاء نیابد مسلما شرایط رقابت در بازار ایران نیز فراهم نخواهد شد.

منصوری تصریح کرد : ارتقاء و تربیت نیروی انسانی توانمند برای تولید محصولات دانش بنیان ، و مطابق با تکنولوژی روز جهانی از حرکت هایی است که باید به طور جدی در صنعت خودرو ایران دنبال شود.

به گفته وی امروز مدیریت ضعیف ، تعرفه بالا و عدم بهره مندی از دانش و تکنولوژی روز دنیا ، مشکل جدی صنعت خودرو ایران است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه تنها راه رفع مشکلات و فراهم سازی جریان توسعه در صنعت خودرو ایران را همکاری با برندهای معتبر خودروسازی در جهان دانست و گفت : با همکاری و  سرمایه گذاری مشترک شرکتهای خارجی با خودروسازان داخلی قطعا راه توسعه صنعت خودرو ایران هموار خواهد شد.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"