کد خبر: ۴۶۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است با وجود اقدامات صورت گرفته از سوی شرکتهای خودروساز همچنان کیفیت خودروهای داخلی رضایت بخش نیست .

رقابت آزاد خودروسازان ، قطعه گمشده پازل کیفیت

جریانی که به کیفیت خودروهای داخلی ضربه می زند

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است با وجود اقدامات صورت گرفته از سوی شرکتهای خودروساز همچنان کیفیت خودروهای داخلی رضایت بخش نیست .

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت :  با وجود اجرای برخی طرح های توسعه ای بر جریان تولید خودروسازان متاسفانه همچنان بسیاری از خودروهای ساخت داخل از امنیت و استاندارد کافی برخوردار نیستند.

وی با توجه به تصمیم سازمان استاندارد در افزایش استانداردهای خودرویی گفت : مسلما با این تصمیم و افزایش استانداردها در کیفیت خودروهای داخلی تاثیر خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد : تاکنون وعده ها و قول هایی که خودروسازان دادند بخش کمی از آنها محقق شده است.

وی تاکید با ابراز گلایه از عدم رضایتمندی کافی مجلس و مصرف کنندگان داخلی از جریان تولید و کیفی سازی خودروسازان اظهار داشت : متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از مصرف کنندگان تحت شرایط بازار غیر رقابتی خودروسازان و قیمت و کیفیت های تولیدی ، متحمل ضرر و زیان بسیاری شدند.

نماینده ورزقان در مجلس دهم تصریح کرد : هر چند نمی تواند منکر ارتقاء کیفیت تولید در این سالها شد اما عملا این جریان نتوانسته رضایت کاملی را در این زمینه حاصل نماید.

علیزاده افزود : ارتقاء کیفی که در طول سالهای اخیر و در جریان تحریم ها در صنعت خودرو فراهم شده است متاسفانه میزان قابل قبولی نیست و انتظار می رود در شرایط فراهم شده پسا برجام و همکاری ها این روند سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی بخشی از عدم رضایت از جریان کیفی سازی را وجود بازار انحصاری در این صنعت دانست و گفت : متاسفانه شرایط کنونی میدان خوبی را برای فعالیت خودروسازان داخلی فراهم کرده است در حالی که در جریان ایجاد بازار رقابتی با محصولات خارجی می توان شاهد توسعه کمی و کیفی در تولید خودروسازان داخلی بود.

وی تصریح کرد : به نظر می رسد تا هنگامی که رقابت آزادی در عرصه خودروسازی در کشور ایجاد نشود روند کنونی در تولید خودرو ادامه خواهد یافت.

وی افرزود : مطمئنا دستیابی به بازار رقابتی، خودروسازان را به عرصه سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه مصمم تر نموده و این جریان به درستی هدایت خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"