کد خبر: ۴۶۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
گروه بین الملل: بر اساس آمار منتشر شده جدید به نظر می رسد که از هر چهار خودروی فروخته شده در هند یکی شاسی بلند است.

شاسی بلندها در هند نیز پر طرفدار هستند

گروه بین الملل: بر اساس آمار منتشر شده جدید به نظر می رسد که از هر چهار خودروی فروخته شده در هند یکی شاسی بلند است.

به گزارش خبرخودرو، رشد کلاس شاسی بلندها با فروش شاسی بلندهای کامپکتی همچون هیوندای Creta و ماروتی ویتارا Brezza تحریک می شود. جالب است که هیوندای علیرغم قیمت بالای 1 میلیون روپیه و دیگر عوامل ابتدایی، موفق شده تا فروش خوبی برای Creta داشته باشد و تنها در ماه گذشته 10001 دستگاه از آن را به فروش برساند. ماروتی ویتارا Brezza نیز مجددا پرفروش ترین شاسی بلند شده و زمان انتظار آن به 6 ماه رسیده است.

هفت سال قبل، کلاس شاسی بلندها تنها سهمی 14 درصدی از تمام خودروهای سواری را در اختیار داشت اما امروزه فروش شاسی بلندها به 25 درصد رسیده که با افزایش تقاضا باز هم رو به رشد است.

گمان می رود طی سال های آینده این میزان از 35 درصد نیز فراتر رود چرا که تاتا موتورز مدل نکسون که با ماروتی ویتارا Brezza رقابت می کند را عرضه خواهد کرد در حالی که رنو نیز Captur جدید بر اساس داستر را برای رقابت با هیوندای Creta و شاسی بلندی بر اساس کوئید را با کد HBC عرضه خواهد کرد.

فولکس واگن نیز با تیگوان جدید در ماه می وارد این بخش می شود و نیسان نسخه ای از Kicks را سال آینده عرضه خواهد کرد. هیوندای نیز شاسی بلند کم تر از 4 متر Carlino را برای عرضه در سال 2019 در دستور کار دارد. نسخه ای هفت سرنشین از Creta نیز در سال 2021 عرضه خواهد شد.

ماهیندرا نیز برای عرضه S201 بر اساس تیوولی، XUV700 بر اساس رکستون و نسخه ای هفت سرنشین از TUV300 برنامه ریزی کرده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"