کد خبر: ۴۷۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت : پارسال 36 محموله بنزین وارداتی را کنترل کردیم که 25 مورد آن منطبق بود و 11 مورد عدم انطباق گرفت.

جلوگیری از ورود 11 محموله بنزین غیر استاندارد

به گزارش خبرخودرو، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت : پارسال 36 محموله بنزین وارداتی را کنترل کردیم که 25 مورد آن منطبق بود و 11 مورد عدم انطباق گرفت.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه گزارش عدم انطباق را به گمرک و وزارت نفت ارائه کردیم ، افزود : هنگامیکه مهر عدم انطباق به محموله زده شد امکان ورود به کشور ندارد و برگشت داده می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد به مصوبه 12 اردیبهشت 96 دولت در بحث بنزین و رفع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت : طی برنامه ریزی انجام شده برای همه شهرهای کشور ، بنزین مصرفی تا اول فروردین سال 1400 باید مطابق با استانداردهای تعریف شده ، باشد.

پیروزبخت افزود : براساس این مصوبه مسئولیت تطابق تولید ، توزیع و عرضه بنزین با وزارت نفت است و سازمان ملی استاندارد بعنوان دستگاه ناظر نظارت عالیه بر حسن اجرای این مصوبه دارد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت باید کنترل های لازم را انجام دهد و سازمان ملی استاندارد مسئول نظارت بر واردات و تولید داخلی بنزین است ، گفت : با توجه به حساسیت موضوع در مصوبه آمده است که از 1396/4/1کنترل ها در پانزده شهر کشور شامل بندرعباس ، رفسنجان ، قم ، چابهار ، یزد ، کرمان ، بوشهر ، همدان ، گرمسار ، سمنان ، دامغان ، شاهرود ، سبزوار ، نیشابور و ساری انجام خواهد شد.

پیروزبخت افزود : سال گذشته و پیش از ابلاغ این مصوبه از 10 شهر شامل کرج ، اصفهان ، تهران ، تبریز ، کرمان ، مشهد ، اهواز ، قم ، اراک و یزد نمونه برداری کردیم که نتایج بدست امده از بهبود کیفیت سوخت حکایت داشت.

وی گفت : باتوجه به نگرانی که سال 94 از بنزین تولید شده در اصفهان داشتیم و از نظر کیفیت کمی بدتر از دیگر شهرها بود ، امسال ما از یک پالایشگاه و 7 جایگاه در این شهر نمونه برداری کردیم که مشاهده شد بنزین تولید شده و مصرفی در اصفهان بهبود یافته و کمترین مشکل را نسبت به سایر شهرها داشته است.

پیروزبخت ، بنزن و گوگرد را از موارد نگران کننده در موضوع عدم انطباق اعلام کرد و افزود : این دو مورد ، بسیار کاهش یافته بود و در کل نمونه برداری هایی که داشتیم فقط دو مورد بنزن در البرز و تهران همچنین 3 مورد گوگرد در البرز ، تهران و اصفهان مشاهده شد که به وزارت نفت گزارش کردیم.

وی گفت : البته از گازوئیل هم برغم اینکه مشمول استاندارد اجباری نیست نمونه برداری و مشکلات آن را هم اعلام کردیم ولی در لایحه هوای پاک که هنوز تصویب نشده بحث انطباق گازوئیل با استاندارد به ما و سازمان محیط زیست واگذار شده است.

پیروزبخت از تدوین استانداردها و تجدیدنظر استانداردهای موجود بعنوان موضوعات دستور کار سازمان ملی استاندارد یاد کرد و افزود : سال گذشته 11 استاندارد بین المللی با واژگان فارسی داشتیم که برای نخستین بار در ایران اتفاق افتاده است ضمن اینکه سال گذشته حدود 2200 مورد استاندارد را تدوین یا تجدید نظر کردیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"