کد خبر: ۴۷۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سهم 10 درصدی قطعات یدکی تقلبی در بازار
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات اعلام کرد : در حال حاضر 10 درصد قطعات یدکی موجود در بازار تقلبی است.

قیمت قطعات یدکی امسال تغییری نخواهد کرد

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات اعلام کرد : در حال حاضر 10 درصد قطعات یدکی موجود در بازار تقلبی است.

سید مهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : خوشبختانه سهم قطعات یدکی تقلبی در بازار طی ماههای اخیر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تاثیر طرح نصب کد رهگیری بر روی قطعات در کاهش عرضه قطعات تقلبی گفت : قطعا اجرای این طرح کمک بزرگی به کاهش قاچاق قطعات و عرضه قطعات یدکی تقلبی در کشور خواهد کرد.

وی با توجه به روند تصویب و اجرای این طرح خاطر نشان کرد : در جلسات متعددی که از سال گذشته با حضور وزارت صنعت و معدن ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان ،گمرک ، انجمن قطعه سازان ، اتاق اصناف و استاندارد برگزار گردید ، طرح شناسنامه دار کردن قطعات و نصب کد رهگیری بر روی قطعات پر مصرف نهایی و به زودی 16 قلم از قطعات پرمصرف دارای کد رهگیری می شوند .

وی تاکید کرد :  با تصویب هیات وزیران ، طی هفته های آتی این طرح جهت اجرا به سازمان ملی استاندارد و گمرکات ابلاغ می شود.

وی در ادامه در خصوص قیمت لوازم یدکی در سال جاری اظهار داشت : به دلیل افزایش عرضه و افت تقاضا ، پیش بینی می شود در سال جدید با توجه به اوضاع کلی بازار ، تغییر چندانی را در قیمت ها شاهد نباشیم.

وی همچنین با توجه به افت فروش و رکود در بازار لوازم یدکی ، بخشی از جریان کنونی تقاضا در بازار را ناشی از افزایش فعالان در این صنف دانست و تاکید کرد : بر اساس دستور دولت ، اتحادیه موظف است که به متقاضیان فعالیت در این صنف ، پروانه کسب ارائه کنند چرا که موجب ایجاد شغل در کشور خواهد شد.

این فعال در بازار قطعات یدکی اظهار داشت : با وجود مسائل و مشکلات ناشی از رکود در کشور ،خوشبختانه بازار لوازم یدکی خودرو نسبت به قبل ، کمی شرایط بهتری یافته و اندکی از نگرانی ها و استرس ها از بازار لوازم یدکی کاسته شده است.

کاظمی با اشاره به عضویت  10 هزار نفر در اتحادیه لوازم یدکی تهران ، گفت : قطعا وجود این تعداد فروشگاه در سطح تهران در روند فروش تاثیر داشته است در حالی که اگر این میزان به 4 هزار عضو تنزل می یافت، قطعا صنف لوازم یدکی بیشترین فروش را در میان سایر اصناف داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"