کد خبر: ۴۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:برجام یک فرصت بود و پس از پذیرش آن خوشبختانه زمینه خوبی برای فعالیت و توسعه همکاری ها در صنعت خودرو ایجاد شده است.

تفاهم 10 جانبه طراحی پلت فرم ایران خودرو، حرکت بزرگی در صنعت خودرو است

به گزارش خبر خودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برجام یک فرصت بود و پس از پذیرش آن خوشبختانه زمینه خوبی برای فعالیت  و توسعه همکاری ها در صنعت خودرو ایجاد شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، عزیز اکبریان در مراسم امضا قرارداد و تفاهم نامه 10 جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلت فرم های جدید در ایران خودرو اظهار داشت: امید است همگی دست در دست هم داده و کمک نمایند تا این همکاری ها توسعه یابد.

وی اظهار داشت : قطعا دستیابی به اهداف مورد نظر در این قراردادها نیازمند کمک و همیاری همه مجموعه ها از جمله مجلس، دولت و بانک هاست.

وی افزود: تفاهم نامه 10 جانبه ای که  امروز در ایران خودرو به امضا می رسد بی شک حرکت بزرگی در صنعت خودرو ایران است.

وی گفت :امید است این تفاهم نامه مشترک، موجب توسعه فعالیت در صنعت قطعه سازی کشور شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با توجه به همکاری دو دانشگاه بزرگ کشور در طراحی خودروهای هیبریدی و برقی افزود: باید از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در حوزه علم و فن آوری استفاده شود.

اکبریان اتصال دانشگاه و صنعت را امري غيرقابل اجتناب عنوان و تصريح كرد: حضور گسترده دانشگاه ها در صنعت مي تواند نويددهنده دستيابي به توسعه بيشتر باشد. اين حركتي است كه سال ها قبل در حوزه بهداشت و درمان كشورنيز اتفاق افتاد و ثمره آن را امروز مي توان به خوبي در بخش درماني كشور مشاهده كرد.

وي افزود : فعاليت امروز واحدهاي قطعه سازي و ايجاد شركت هاي دانش بنيان در اين بخش را نتيجه برجام است.

وی اظهار داشت :باید از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و به سمت توسعه صادرات در صنعت خودرو حرکت شود.

وی گفت : البته زماني كه ما در مجلس به برجام راي داديم، انتقادهاي بسياري شد امانبايد فراموش كرد كه هم زمان با تكيه بر توان و دانش فني داخلي بايد به دانش فني روز دنيا هم مجهز شد و فاصله گرفتن از آن ما را از اين فرصت دور مي كند.

وی با اشاره به اینکه  دنياي امروز دنياي ارتباطات است و نمي توان از دانش جهاني فاصله گرفت ، تاکید کرد: مجلس آمادگی دارد تا در حوزه ارتقا تولید صنعت خودرو را یاری نماید.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"