کد خبر: ۴۷۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی می گوید: در صورت همکاری بانک ها و کاهش سود تسهیلات بانکی و همچنین پرداخت مطالبات ، بخش مهمی از مشکل نقدینگی قطعه سازان برطرف خواهد شد.

عواملی که موجب از دست رفتن سرمایه در گردش قطعه سازان شد

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی می گوید: در صورت همکاری بانک ها و کاهش سود تسهیلات بانکی و همچنین پرداخت مطالبات ، بخش مهمی از مشکل نقدینگی قطعه سازان برطرف خواهد شد.

ابوالقاسم آروند در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  ضمن اشاره به اوضاع کنونی قطعه سازان اظهار داشت  : امروز باید همه متولیان امر تولید و صنعت در کشور کمک نمایند تا صنعت خودروسازی مسیر توسعه را طی نموده و زمینه سرمایه گذاری در این صنعت بیش از گذشته فراهم گردد.

وی تصریح کرد : قطعا با کاهش بهره های بانکی که مسلما نقش مهمی بر هزینه تولید در این بخش دارد ،امکان رقابت و صادرات بهتر قطعه سازان ایرانی با دنیا فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد : متاسفانه تورم، کمبود نقدينگي و بدهي معوقه بانکها که هر سال جريمه و بهره آن افزايش مي يابد باعث از دست رفتن سرمايه در گردش قطعه سازان شده است.

وی گفت : چنانچه بخواهیم صنعتی مقتدر در حوزه خودروسازی داشته باشیم باید صنعت قطعه سازی کشور نیز در اوج قدرت قرار گیرد تا بتوان ضمن همکاری و رقابت با همتایان خارجی ، حضور پر رنگی را در بازار های صادراتی داشته باشند.

وی همچنین به تاثیر قراردادهای همکاری خودروسازان با شرکتهای خارجی جهت تولید و طراحی پرداخت و اظهار داشت : بی شک گسترش همکاری های خودرویی و حضور قطعه سازان در زنجیره تامین ، تولید و طراحی محصولات جدید مشترک می تواند در ارتقاء قطعه سازان داخلی نقش موثری داشته باشد.

این فعال در صنعت قطعه سازی خاطر نشان کرد : البته تقویت توان مالی و پرداخت مطالبات و تزریق نقدینگی ضمن اینکه روح تازه ای به کالبد قطعه سازی کشور می دمد در گسترش همکاری خودروسازان با قطعه سازان نیز تاثیر خواهد داشت.

آروند تصریح کرد : در وضعیت موجود ، هر گونه ضعف در صنعت قطعه سازی موجب امتناع از همکاری با قطعه سازان داخلی و جهت گیری خودروسازان به تامین قطعات از شرکتهای خارجی خواهد شد.

وی گفت : متاسفانه در سالهای اخیر  به جهت سود بالای تسهیلات ، مالیات ها و عدم پرداخت مطالبات معوق توان مالی قطعه سازان تضعیف شده که بی تردید با بهبود فضای کسب و کار ، رفع موانع تولید ، جذب سرمایه گذاری و توسعه همکاری ها می تواند تقویت شود.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"