کد خبر: ۴۸۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
گروه بین الملل: هوندا و هیتاچی اتوموتیو سیستم (HAS) یک جوینت ونچر جدید را تشکیل داده اند که خودروهای تمام برقی را طراحی، تولید و عرضه خواهد کرد.

سرمایه گذاری مشترک هوندا و هیتاچی برای خودروهای برقی

گروه بین الملل: هوندا و هیتاچی اتوموتیو سیستم (HAS) یک جوینت ونچر جدید را تشکیل داده اند که خودروهای تمام برقی را طراحی، تولید و عرضه خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو، این دو برند ژاپنی حدود 34 میلیون پوند برای یک شرکت جدید سرمایه گذاری کرده اند در حالی که هیتاچی سهام 51 درصدی و هوندا سهام 49 درصدی آن را به خود اختصاص داده است.

این اقدام به عنوان راهی برای تحقق اهداف هوندا برای اختصاص دو سوم از فروشش به مدل های برقی تا سال 2025 محسوب می شود. این هدف زمانی اعلام شد که هوندا بخش توسعه خودروهای برقی جدیدی را در اکتبر 2016 تاسیس کرد.

این خودروساز هم چنین برنامه خود برای عرضه دو خودروی برقی تا سال 2018 را تایید کرده است اگرچه مشخص نیست که این مدل ها شامل جوینت ونچر جدید هوندا می شوند یا خیر.

مدیرعامل هوندا، Takahiro Hachigo اوایل سال جاری اعلام کرده بود که اولین مدل برقی دارای بسته باطری چگالی بالا و سبک، مدیریت گرمایش ارتقا یافته و عملکردهای انتقال انرژی تکامل یافته خواهد بود که به زمینه های تخصص هیتاچی بازمی گردد.

گمان می رود این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ماه سپتامبر رونمایی جهانی شود.

هوندا با Clarity جدید خود در ساخت خودروهای سوخت سلولی پیشگام است اما اکنون بر سرمایه گذاری در خودروهای برقی تمرکز کرده تا پاسخ گوی تقاضای جهانی رو به رشد باشد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"