کد خبر: ۴۸۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فعالیت دارد که 50 درصد از این تعداد دارای عمر بالای 8 سال بوده و فرسوده هستند.

ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی تهران افزایش می یابد

 

به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فعالیت  دارد که 50 درصد از این تعداد دارای عمر بالای 8 سال بوده و فرسوده هستند.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: از سال 89 به بعد دولت نه تنها هیچ اتوبوسی را تحویل شهرداری نداده بلکه تسهیلاتی را نیز جهت توسعه و نوسازی آن اختصاص نداده است.

وی با بیان اینکه هیات وزیران در سال 85 مصوبه ای مبنی بر خصوصی سازی برخی از خطوط اتوبوسرانی ابلاغ نموده است، تصریح کرد: در سال گذشته مصوبه ای در شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر فعالیت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بر حسب پیمایش به تصویب رسید که در حال اجرا است البته انجام این طرح منجر به ورود اتوبوس های جدید به ناوگان شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت جابجایی اتوبوس های تک کابین 700 نفر و ظرفیت اتوبوس های دو کابین 1200 نفر است، اظهار داشت : خوشبختانه در سال گذشته بخش خصوصی نزدیک به 80 دستگاه اتوبوس تک کابین و دو کابین وارد ناوگان اتوبوسرانی نموده و از این طریق در افزایش ظرفیت جابجایی اتوبوس ها در خطوط نقش داشته است.

سنندجی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شرکت واحد اتوبوسرانی بر ورود 70 دستگاه اتوبوس تک کابین و دو کابین به ناوگان است، بیان کرد: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده تا ابتدای مهر ماه سال جاری اتوبوس های دو کابین جدیدی وارد ناوگان خواهد شد و ظرفیت جابجایی ناوگان افزایش خواهد یافت و به طبع تا حد زیادی مشکلات کمبود اتوبوس در خطوط به حداقل خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان با اشاره به وضعیت نوسازی مینی بوس ها ابراز داشت: خوشبختانه در طی دو ماهه اخیر کلیه مینی بوس های تحت پوشش اتوبوسرانی نوسازی شده اند و یا در حال طی مراحل نوسازی و جایگزینی هستند همچنین امیدواریم بتوانیم ظرف سه ماهه آتی اتوبوس های برقی خط میدان خراسان به راه آهن را نیز راه اندازی نماییم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"