کد خبر: ۱۲۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹

با واردات کامیونهای دست دوم به کشور مخالفت کنید

به گزارش خبرخودرو، هر چند خوشبختانه هشدار مقام معظم رهبری در فروردین ماه امسال در مورد جلوگیری از واردات غیر ضروری خودروهای خارجی با عکس العمل شایسته جنابعالی و همکاران ارجمندتان مواجه شد اما با کمال تاسف کمیسیون تلفیق در یکی از بندهای ماده 147 برنامه پنجم توسعه مصوب نموده است شرکتهای ایرانی حمل و نقل جاده ای می توانند نسبت به واردات کامیونهای دست دوم و حداکثر تا سه سال کارکرد با استفاده از تخفیفات و تسهیلات گمرکی اقدام نمایند.

بدینوسیله ضمن اعلام اعتراض انجمن سازندگان قطعات و مجموعه ها و انجمن خودروسازان ایران به مصوبه مذکور ، بنا به دلایل زیر تقاضا دارد اقدامات لازم جهت اصلاح مصوبه مذکور صورت پذیرد.

1- هم اکنون سیزده شرکت کامیون ساز با ظرفیت بالغ بر 156 هزار دستگاه به تولید بهترین مارکهای اروپایی ( ولو، بنز، رنو، مان، اسکانیا و...) ،ژاپنی و چینی مشغولند. که تا کنون به علت کمبود شدید تسهیلات بانکی برای اجرای طرح خروج کامیونهای فرسوده در بهترین سالها از 22 درصد این ظرفیت بیشتر استفاده نشده است.

2- شرکتهای بزرگ حمل و نقل اروپایی از کامیونهای خود در سه شیفت استفاده می کنند. میزان پیمایش 3 ساله یک کامیون در آنجا معادل پیمایش 9 ساله در ایران می باشد . یعنی وارد دوران تعمیرات و قطعه خوری می شود. لوازم یدکی اینگونه کامیونها بدلیل اینکه ساخت داخل نیستند بسیار گران قیمت بوده و وابستگی شدید ارزی (تحریم های اقتصادی)را به همراه خواهند داشت.

3- از شما نمایندگان محترم انتظار داریم به هنگام طرح ماده مزبور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت خود با مصوبه پیشنهادی ، حمایت قاطع خود را از تولیدات داخلی و حفظ اشتغال به منصه ظهور رسانید.

احمد نعمت بخش
دبیر انجمن خودروسازان

محمد رضا نجفی منش

دبیر انجمن سازند گان قطعات و مجموعه های خودرو

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"