کد خبر: ۱۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۸۶

امروز صبح با خودروی شخصی خود در حال رانندگی بودم که حرکت آرام اما زیگزاگی یک کامیون خاور توجهم را جلب کرد.دقیق که شدم دیدم که راننده ای در کارنیست و در این اثنا موتورسواری داد می زد: "دور بشین ،راننده نداره" همه از کامیون فاصله گرفتند اما این خاور سمج خود را به پمپ بنزین رساند و با یک پراید برخورد کرد و یکی از پمپ ها نیز به آتش کشید که برخلاف انتظار ،مسوولان و کارکنان پمپ بنزین در آمادگی تمام زود آتش را خاموش کردند و از یک فاجعه جلوگیری نمودند.

یک ترافیک ناخواسته باعث شد پیچ رادیو راچرخانده و به آن گوش دهم.خبرنگار رادیو پیام در لابه لای اخبار ترافیکی ،یک خبر جالب هم از رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نقل کرد و افزود : مهدی مفیدی گفته است:"علت افزایش قیمت خودرومشخص نیست".

در ادامه هم گفت:"البته آقای مفیدی رئیس سازمانی هست که ایران خودرو و سایپا را داراست و سیاست گذاری و مدیریت این دو شرکت دردست سازمانش است ".

جالب تر اینکه گوینده رادیو به نقل از مفیدی گفت:"تولید خودرو در دو ماه نخست سال _فروردین واردیبهشت –در مقایسه بامدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش یافته و میزان فروش نیز 18 هزار دستگاه در این مدت رشد نشان می دهد اما با این وجود بازار خودرو با افزایش قیمت 500 هزار تومانی مواجه شده است که این افزایش دلیل منطقی ندارد."

البته من از شنیدن اینکه قیمت ماشینم افزایش یافته تا حدی خوشحال شدم ،هر چند قیمت مسکن هم با وجود افزایش عرضه و رونق بازار ساخت و ساز گران شد ولی از آن اصلا خوشحال نشدم که هیچ ناامید هم شدم .

معمولا در بین مسوولان کمتر کسی پیدا می شود که با شهامت از لفظ "نمی دانم" استفاده کند.

مسوولان که خوب است حتی ما مردم عامی نیز از به کاربردن این لفظ پرهیز داریم هرچند به ما گفته باشند "نمی دانم نصف علم است ".

همین الان اگر از من بپرسند چرا این پمپ بنزین آتش گرفت اصلا دوست ندارم دلیل آن را ندانم و جالب تر آنکه از هر کس بپرسی یک دلیل می آورد ،بدون آنکه از یک شاهد عینی چیزی شنیده باشد ،تحلیل یا حتی ماجرایی نقل می کند.

البته آقای مفیدی گفته اند ممکن است علت افزایش قیمت خودرو فصلی باشد که این مورد از ایشان بعید است چون معمولا در اواخر فصل زمستان به علت نزدیکی به مسافرت های نوروزی و فصل تابستان خودرو کمی گران می شود ولی در این مدت چنین اتفاقی نمی ا فتدو

باخود می اندیشم بهتر است به همان جواب مهندس اکتفا کنیم مثل سایر موضوعات ،مثل همان دلیل هایی که برای تاخیر ال -90 و به قول خودشان تندر 90 آورده اند ،فکر دلیل بقیه مسائل مشخص است که این یکی معلوم باشد.بله "مشخص نیست".

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"