کد خبر: ۱۳۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

وانت دیزل زامیاد به ABS مجهز شد

به گزارش خبر خودرو ، زمان زیادی از تولید وانت نیسان دیزلی زامیاد و عرضه آن به بازار نگذشته که این شرکت برگ زرین دیگری را در پرونده خود گشود ، این بار شرکت زامیاد اقدام به تولید وانت نیسان مجهز به ABSنمودهاست. در همین راستا ، معاون تحقیقات و توسعه مهندسی شرکت زامیاد گفت : برای اولین بار در کشور ،تولید وانت نیسان مجهز به سیستم ای بی اسدر شرکت زامیادآغاز شد.

مهندس چاووشی در ادامه گفتگو با خبر خودرو افزود :تجهیز انواع وانت های دوگانه سوز ، بنزینی و دیزلی تولیدی شرکت زامیاد به سیستم ABSآغاز شده و پیش بینی می شود تا اواخر بهمن ماه حدود 50 درصد محصولات وانت مجهز به ABSدر این شرکت تولید شود .

وی با بیان اینکه از هفته گذشته تولید یک روز خط تولید وانت های نیسان به نیسان های مجهز به ABSاختصاص داده شده تصریح کرد :نصب ترمز ABSبر روی چهارچرخ وانت نیسان صورت خواهد گرفت که با ارزیابی های انجام شده این سیستم قادر خواهد بود با وجود حداکثر بار به خوبی عمل کند .

چاووشی با اشاره به اینکه کلیه تست های لازم این طرح در آزمایشگاه های آلمان انجام و مورد تائید قرار گرفته است ، اضافه کرد :برای نصب ترمز ضد قفل بر روی وانت نیسان زامیاد تغییرات زیادی در تولید انجام و اکسل های جلو خودرو که در گذشته به صورت کاسه ای بود جای خود را به اکسل های دیسکی داده و کل مدار ترمز خودرو نیز تغییرات اساسی یافته است .

وی از آغاز تولید انبوه این نوع وانت نیسان در شرکت زامیاد خبر داد و گفت : تاکنون هزینه سرشکن شده تولید این نوع وانت مشخص نشده و بزودی در این باره هیات مدیره نظر خود را اعلام خواهد کرد اما آنچه مسلم است حداقل افزایش قیمت را در تولید این نوع وانت خواهیم داشت .

معاون تحقیقات توسعه مهندسی شرکت زامیاد با اشاره به اینکه برای نصب ABSهزینه ای از خریداران دریافت نخواهد شد، خاطر نشان کرد : تحقیقات در ارتباط با نصب سیستم ایربگ بر روی وانت نیسان های زامیاد از ماه ها پیش شروع شده که پس از انجام تست های لازم نسبت به نصب آن اقدام خواهد شد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"