کد خبر: ۱۴۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

تيونينگ حرفه اي موتورخودرو به زودي در آپكو اجرايي مي‌شود

به گزارش خبرخودرو، تيونينگ حرفه اي موتورخودرو به زودي و براي نخستين بار در ايران از سوي شركت خودروهاي سفارشي ايران خودرو(آپكو) اجرايي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، اين پروژه كه حاصل همكاري آپكو و تيونر معروف آلماني

SKN است به گونه اي استاندارد، كاهش مصرف سوخت خودرو را در پي خواهد داشت.

اهميت موضوع كاهش مصرف سوخت در حالي مطرح است كه هم اكنون روش‌هاي مقطعي و غير استانداردي به مردم معرفي شده كه تبعات زيادي براي مشتريان به همراه خواهد داشت.

آپكو در مقطع فعلي به روش Chip Tuning(تيونينگ موتور بدون تغيير در قطعات آن) تيونينگ حرفه اي در ايران را آغاز مي‌كند، این روش به صورت کاملا علمی و مبتنی بر روش های مهندسی و توسعه و با همکاری شرکت SKN آلمان از حدود یک سال پیش به صورت جدی در شرکت آپکو مدنظر قرار گرفت. پس از امضاي قرارداد، تجهیزات مورد نیاز تهیه و در انتهای سال 89 آموزش های لازم انجام و گواهینامه‌های افراد متخصص نیز توسط این شرکت صادر شد.

براي حصول اطمينان از نتايج طرح در خصوص كاهش مصرف سوخت دو دستگاه خودرو سمند و پژو 206 به آلمان ارسال شد تا تست های نهایی و Fine Tune در محل تيونر آلماني و با استفاده از تجهیزات آنها انجام شود. در حال حاضر تست‌ها به اتمام رسیده و نتایج رضایتبخش آن که به تایید TUV آلمان نیز رسیده حکایت از کاهش حدود 15 درصد مصرف سوخت در سمند و 12 درصد در پژو 206 بدون كاهش توان موتور را دارد.

شایان ذکر است شرکت SKN آلمان يكي از بزرگترین تیونرهاي حرفه ای اروپایی در زمینه Chip Tuning است که آپکو موفق به اخذ نمایندگی انحصاری شرکت مذکور در ایران شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"