کد خبر: ۱۴۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

خودروی جدید پارس خودرو از نیسان می آید

به گزارش خبر خودرو،مدیر عامل شرکت پارس خودرو با اشاره به ادامه روند تولید تندر E1 در شرکت پارس خودرو گفت: پس از تاکید پلیس راهور ناجا مبنی بر تولید خودروها با دو ایربگ، تولید تندرE1با ضرر مالی سنگینی برای شرکت همراه شده است.

مهندس مدنی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: پیش از این تندر E1 تولیدی در شرکت پارس خودرو ، با قیمت 11 میلیون تومان عرضه می گردید در حالی که در عمل قیمت تمام شده این محصول 13میلیون تومان و در بازار با قیمت 14 میلیون تومان به فروش می رسید .

وی با اشاره به کاهش تولید تندر E1 در این شرکت خاطرنشان کرد :با وجود کاهش تولید این خودرو ، هم اکنون تولید آن در شرکت پارس خودرو ادامه دارد و در همین راستا برنامه هایی برای کاهش قیمت این محصول در دست اجرائی شدن است که به نظر می رسد ورود مدیر عامل رنو پارس به این مجموعه در این ارتباط بسیار موثر بوده است.

وی در ادامه در خصوص تجمیع تولید تندر90 گفت :برای تجمیع تولید تندر90 کارگروهی تشکیل شده است و به همین منظور 6ماه زمان داده شده است و راهکارهایی برای افزایش تیراژو کاهش قیمت دیده شده است .

وی در خصوص داخلی سازی تندر90 گفت:هم اکنون 65درصد از تولید تندر90 در داخل صورت می گیردکه این درصد قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو در خصوص ظرفیت تولید این شرکت گفت:هم اکنون ظرفیت تولید این شرکت افزایش یافته است و به دلیل نوسانات بازار، قطعات با برنامه ریزی به کشور وارد می شود ودر گروه رنو نیز شاهدافزایش تولید محصول هستیم.

وی خاطر نشان کرد:در همین راستا درنظر است تولید تینا به 1500 دستگاه افزایش یافته و قشقایی که پیش از این مشکل ثبت سفارش و گمرک داشت هم اکنون تولیدش آغاز شده است ، همچنین افزایش تولید تندر90 از برنامه های تولیدی شرکت است .

وی تصریح کرد:همچنین تا پایان سال ماکسیما از چرخه تولید خارج و تینا جایگزین آن خواهد شد.

مدنی همچنین از تولید خودرو جدیدی در پارس خودرو خبرداد و گفت :امسال تولید محصول جدیدی را در دستور کار خواهیم داشت و به همین منظور مذاکراتی با نیسان انجام داده ایم و قرار است این خودرو با رنج قیمت زیر 15میلیون تولید و عرضه شود ، ولی هنوز رنج قیمتی خودروهای ساندرو و داستر مشخص نیست.

وی در خصوص افزایش قیمت تندر90 مدل E2 گفت :قیمت این خودرو در حال حاضر افزایش نیافته است بلکه با افزودن سیستم پخش جدید و حذف سیستم پخش قدیمی و اضافه کردن کف پوش و نیز افزایش یک درصدی عوارض هم اکنون باقیمت 14میلیون و 560هزار تومان از سوی شرکت عرضه می شود.

مدنی در خصوص هیبریدی کردن محصولات این شرکت گفت : این موضوع از برنامه های ستاد توسعه محصول شرکت بوده و در حال بررسی است.

وی در پایان در خصوص تاثیر نرخ ارز بر محصولات این شرکت گفت:تغییر نرخ ارز تاثیر بسیاری برقیمت محصولات نداشته و تاکنون زیانی متوجه شرکت نشده بلکه حاشیه سود به دلیل تغییر نرخ ارز تا حدودی کاهش یافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"