کد خبر: ۱۵۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

بزودی محصول جدیدی از ایران خودرو دیزل رونمایی می شود

به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل از رونمایی محصول جدید این شرکت در هفته های آتی خبر داد و گفت: ظرف هفته های آینده ، کامیون باری کمپرسی جدیدی ازمحصولات سنگین ایران خودرو دیزل رونمایی می شود.

هاشم یکه زارع در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو،افزود: همچنین شرکت ایران خودرو دیزل در راستای تولید و عرضه محصولات مختلف تجاری و سنگین، دو دستگاه اتوبوس جدید و یک دستگاه مینی بوس را نیز در نهمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری عرضه نموده که در آینده نزدیک این محصولات به تولید انبوه خواهند رسید.

وی همچنین با اشاره به برنامه های سال جاری این شرکت در عرضه محصولات جدید گفت:در راستای عرضه محصولات جدید، علاوه بر رونمایی از 4 محصول جدید در حوزه سنگین و تجاری ، تا پایان امسال خط تولید کامیون کمپرسی جدید دیگری نیز در شرکت ایران خودرو دیزل راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد:ظرف 3 ماه آینده و پس از رونمایی ازسه محصول جدید اتوبوسی و مینی بوسی در نمایشگاه حمل و نقل ،اولین نمونه از محصولات اتوبوسی این شرکت با نام اتوبوس های بی آرتی نیز تولید خواهد شد.

تحقق صادرات 50 درصدی محصولات اتوبوسی ایران خودرو دیزل ظرف 4 سال آینده

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین به برنامه های صادراتی این شرکت اشاره و اظهار داشت: شرکت ایران خودرو دیزل بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر دارد تا در سال 90 و 91 علاوه برتکمیل زنجیره محصولات خود را در حوزه باری و مسافری ،صادرات محصولات اتوبوسی این شرکت را ظرف 4 سال آینده به 50 درصد افزایش برساند .

یکه زارع افزود:اغلب اتوبوس های صادراتی مورد نظر در برنامه صادراتی شرکت از محصولات عرضه شده در نمایشگاه حمل و نقل می باشند که با توجه به کسب مجوز سرمایه گذاری خط رنگ این اتوبوس ها ،در آینده نزدیک برنامه صادرات این محصولات آغاز شده و ظرف مدت تعیین شده اکثر محصولات اتوبوسی ایران خودرو دیزل صادرگردیده و به اهداف تعیین شده در این راستا دست خواهیم یافت.

افزایش 15 درصدی تولید محصوات ایران خودرو دیزل

وی در ادامه از افزایش 15 درصدی تولید محصولات ایران خودرو دیزل در شش ماه اول امسال خبر داد و گفت:در شش ماه اول سال نود تولید محصولات ایران خودرو دیزل نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته که امید می رود با ادامه این روند تا پایان امسال تولید محصولات این شرکت به 30 درصد افزایش یابد.

سالانه 2 هزار میلیارد تومان صرف هزینه سوخت خودروهای تجاری فرسوده می شود

یکه زارع همچنین با اشاره به مشکل کمبود منابع مالی در خروج خودروهای فرسوده تجاری در کشور گفت: به دلیل فرسودگی ناوگان تجاری در کشور سالیانه معادل حدود 2 هزار میلیارد تومان سوخت در این بخش هزینه اضافی صورت می گیرد که چنانچه بخشی از این رقم صرف خروج خودروهای فرسوده تچاری شود قطعا به نفع کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکتهای خودروساز تجاری و معاونت نوسازی خودروهای فرسوده ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت جهت حضور در طرح نوسازی خودروهای تجاری افزود: در صورت فراهم سازی سازو کارهای لازم در اجرای طرح نوسازی خودروهای تجاری خروج این خودروها علاوه بر کاهش آلایندگی، موجب کاهش مصرف سوخت در کشور نیز خواهد گردید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"