کد خبر: ۱۶۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۰

تجربه رانندگی ایمن و سرشار از آرامش با تیانا

به گزارش خبرخودرو ، گردهمايي خودرويي در جاده مخصوص اين بار به بهانه تست خودروي جديد پارس خودرو انجام شد: تيانا.

تيانا كه خودرويي در كلاس D و رقيب با خودروهاي رنج قيمتي 60 تا 70 ميليون تومان وارداتي‌ است، اين روزها با كسب مقام نخست در رده بندي كيفي خودروهاي داخلي به نامي آشنا براي دوستداران خودرو تبديل شده است. کسب رتبه اول كيفيت و سطح كيفي +A از جدول کیفی ترین خودروهای ساخت داخل کشور و اختلاف بیش از 10 نمره ای با رديف دوم جدول شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نشان از برتری بی چون و چرای کیفی این خودرو دارد.

اين خودرو که در كنار رقبايي چون سوناتا 2011، تويوتا آريون و آزرا 2011 توانسته است با قيمتي مناسب‌تر و تکنولوژی های خاص همچون سیستم انتقال قدرت (گیربکس) CVT و سیستم پایداری VDC و همچنین مصرف سوخت بسیار مناسب، گام به گام با رقبا، بازار داخل را در دست گيرد. مدل نيمه فول اين خودرو با 65 میلیون تومان و مدل فول آن 69 میلیون تومان در حالی در بازار عرضه مي‌شود كه همه هم كلاسي هاي آن بالاتر از  70ميليون تومان قیمت دارند.

مقايسه مشخصات اين خودرو با رقباي خود نشان مي‌دهد كه تيانا از لحاظ قدرت، شتاب، مصرف سوخت و ايمني دوشادوش و گاهی برتر از رقبا حركت مي‌كند. موتور 2495 سي سي اين خودرو با قدرتي معادل 188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه به آن امكان داده است تا طي كمتر از 10 ثانيه شتاب صفر تا 100 را پشت سر بگذارد و وزن نسبتا مناسب آن (1521كيلوگرم) در مقايسه با رقيبان خود در بازار، سرعتي مناسب (تا 200 كيلومتر بر ساعت) را براي آن به ارمغان آورده است و با ظاهري‏ آرام و متين، به عنوان یک خودرو سدان، به خوبی شتاب گرفته و در یک چشم به هم زدن 180 کیلومتر بر ساعت سرعت مي‌گيرد.

اين خودرو در پیچ‌های تند عملکرد بسيار خوبی دارد که امنيت را به شما القا مي‌كند. در واقع، پایداری و چسبندگی چرخ‌ها در پيچ‌ها كه به دلیل برخورداری از سیستم پایداری VDC است، از تيانا خودرويي امن براي سفرهاي خانوادگي ساخته است.

هر چند طراحي تيانا را با توجه به همنوايي خطوط بدنه از شانه، بي هيجان تعبير مي كنند ولی این موضوع نوعي امنيت را به بيننده القا مي كند كه با ظاهر جنگنده برخي رقباي خود تفاوت دارد. اين امنيت در كنار تدابير ايمني كه براي آن در نظر

گرفته شده، ظاهر و باطني امن را براي آن بوجود آورده است. صندلی های چرم و روکش چوب روی درها و داشبورد نيز محيطي لوكس و آرامش بخش را در در داخل ايجاد كرده است كه حس امنيت را در شما تقويت مي‌كند.

آخرين سرعت براي تيانا 200 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است، اما در تجربه های عملی این میزان، به بالای 220 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد و به جرات میتوان گفت در سرعت های بالای 150 اگر نگاه شما به عقربه کیلومتر شمار نیفتد، کمترین احساسی از سرعت بالای خودرو به شما دست نمی‌دهد. البته چنانكه گفتيم، تیانا خودرويي خانوادگی به شمار می‌رود و با توجه به محدودیت سرعت در کشور ما و عدم وجود بزرگراه هایی با سرعت آزاد نیاز به سرعت بالای 200 کیلومتر احساس نمی شود.

امکاناتی از قبیل صندلی‌های برقی راننده و کمک راننده به همراه حافظه، صندلی گرمکن، تهویه مطبوع خودکار دو طرفه، چنجر 6 تایی CD، زیر پایی کمک راننده، سقف شیشه ای، آینه برقی با قابلیت جمع شدن، زیر دستی ردیف عقب و ... مجموعه ای از امکانات رفاهی این خودروست كه آن را براي سفرهاي طولاني به گزينه اي مناسب تبديل مي‌كند.

در مجموع تيانا را خودرويي با موتور چالاک، فرمان خوش دست، ترمزهای قوی و عایق بندی بسیار خوب مي‌دانیم كه داخل آن نیز بسیار وسیع و راحت است. به نظر می‏رسد تولید انبوه این خودرو آن هم توسط یک خودروساز داخلي كه مزيت خدمات پس از فروش گسترده را در اختيار دارد، به خوبي بتواند در كنار قيمت مناسب آن در اين كلاس خودرو، بازار را از دست رقبا بربايد.

شايد اين جمله گوياي تمام ويژگي هاي تيانا باشد: "خودرویي خانوادگی که می‏توان آن را به عنوان اتومبیلی ایده‏آل برای شهر و سفر انتخاب کرد و از یک تکنولوژی مدرن اما سادۀ ژاپنی که به همت جوان ایرانی تولید می شود، نهایت لذت را برد."

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"