کد خبر: ۱۶۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۰

تفکر صفر و یک جواب نمی دهد

به گزارش خبرخودرو ، پس از ماجرای 3000 میلیارد ، ضربه اصلی باز هم به تولید و تولید کننده واقعی وارد شد و توقف  L/C  داخلی ، جان بی جان تولید کنندگان را ضربه ای دیگر بود . چرا ما نمی توانیم جلوی فساد را بگیریم ! و وقتی از وقوع فسادی مطلع می شویم بدترین راه را برای مبارزه با آن انتخاب می کنیم !

 L/C داخلی برای فعالیت های اقتصادی روشی شناخته شده ، موفق و قابل قبول است ، ولی تردید نیست هر چیز مفید در صورت استفاده غلط می تواند زیان بار باشد ، آب که مایه حیات است اگر به درستی و میزان صحیح استفاده و مصرف نشود می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد همانطور که انواع غذا نیز ، و یا می توان از چاقو برای انواع کارهای مفید استفاده کرد و یا با آن قتل نیز انجام داد. پس ما نباید آب ، غذا ، هوا ، چاقو و امثال آن را به خاطر استفاده غیر صحیح از زندگی خود حذف کنیم .

 در مورد  L/C  داخلی نیز باید چنین عمل کرد . در حالیکه در این مقطع حساس اقتصادی کشور عده ای سودجو در به کارگیری منابع بانکی خطای نا بخشودنی انجام داده اند ، ما نباید تولید کنندگان واقعی را از استفاده از امکانات و منابع بانکی محروم سازیم . اعمال کنترل های منطقی ، جلوگیری از رانت ها و برخورد جدی با خاطیان ضروری است ولی توقف  L/C داخلی به هیچ وجه توجیه ندارد ، آن هم در شرایطی که تولیدکنندگان کشور از مشکلات بی امان پیش رو آسیب های جدی دیده اند . تصمیم در توقف  L/C درست به میزان فرصتی که به عده ای برای چپاول منابع مالی داده شده بد است . تا کی تولید کننده باید روز مرگی و تفکر صفر و یک و تصمیمات آنی را در حوزه تولید تحمل کند . روزی برای یک گروه صنعتی به طور باور نکردنی  L/C غیر مجاز و غیر قانونی باز می کنیم ، روزی به خاطر خطای همان گروه حق و حقوق واحدهای تولیدی را با توقف کامل  L/C  ضایع می کنیم . اشتباهی که طی چند ماهه اخیر پس از ماجرای 3000 میلیارد برای توقف  L/C داخلی رخ داد باید به سرعت با تصمیم فعال کردن  L/C  داخلی جبران شود تا بیش از این تولید کنندگان کشور به خاطر فضای غیر منطقی کسب و کار و تصمیمات غیر اصولی صدمه نبیند .

ساسان قربانی

دبیر انجمن قطعه سازان ومجموعه های خودرو

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"