کد خبر: ۱۷۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان با اعلام اینکه هم اکنون صنعت قطعه سازی کشور در چالش بسیار سختی گرفتار شده، گفت: لازم است که دولت به منظور رفع چالش های موجود در این صنعت، سیاست های حمایتی را پیش گیرد.

تعطیلی بیش از نیمی از واحدهای تولیدکننده قطعه

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان  با اعلام اینکه هم اکنون صنعت قطعه سازی کشور در چالش بسیار سختی گرفتار شده، گفت: لازم است که دولت به منظور رفع چالش های موجود در این صنعت، سیاست های حمایتی را پیش گیرد.

یزدان بخش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، چالش های پیش روی صنعت خودروسازی کشور را به 3 دسته تقسیم کرد و افزود : این معضلات و چالش ها اعم از نبود نقدینگی کافی، افزایش قیمت ارز و در نهایت عدم تامین تسهیلات کافی از سوی بانک ها به واحد های قطعه سازی می باشد.

وی ابراز داشت: هم اکنون شرکت ها و واحد های تولید کننده قطعه در کشور به منظور تامین ارز مورد نیاز خود مجبور به تهیه ارز از بازار آزاد با حدود 2 برابر قیمت متعارف هستند و این امر به هیچ عنوان مناسب شرایط کنونی قطعه سازان کشور نیست چراکه موجب شده قیمت تمام شده تولید برای این مجموعه ها افزایش قابل توجهی یابد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد واحد های قطعه سازی در کشور در مقایسه با سال های گذشته به نصف کاهش یافته ، اذعان کرد: با این وجود نیز همین تعداد از شرکت های تولید کننده قطعات وابسته خودرو با نیمی از ظرفیت خود مشغول ادامه روند تولید می باشند.

وی ضمن اشاره به معضل اصلی قطعه سازان که همان عدم وجود نقدینگی کافی می باشد، ادامه داد: این امر موجب شده تا شرکت های قطعه سازی علی رغم میل باطنی خود مبنی بر تامین تمامی قطعات مورد نیاز شرکت های خودروساز داخلی ، نتوانند پاسخگوی مناسبی به نیاز شرکت های خودروساز داخلی باشند.

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه سخنان خود یادآور شد: در شرایط کنونی شاهد یک عدم تجانس میان بخش های مختلف اقتصاد خصوصاً در صنعت قطعه سازی می باشیم.

به گفته وی، هم اکنون شرکت ها و کارخانجات سازنده قطعه به مرحله بلوغ نایل شده اند  و مشکلی را از حیث نبود تکنولوژی ندارند چرا که همپای شرکت های بزرگ قطعه سازی در دنیا حرکت می کنند و تصدیق کننده این امر نیز استقبال شرکت های خارجی به منظور خرید قطعات ایرانی می باشد.

یزدان بخش در پایان حل معضلات کنونی پیش آمده در صنعت قطعه سازی را در گرو حمایت های دولت دانست.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"