کد خبر: ۱۷۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان از نظارت سازمان استاندارد بر خطوط تولید خودروسازان خبر داد و گفت: در اجرای استاندارد COP کلیه فرایندهای تولید از ابتدا که مواد اولیه وارد شرکت های خودروسازی می شود تا مونتاژ نهایی ، مورد نظارت قرار می گیرد.

آمادگی خودروسازان برای اجرای استاندارد COP

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان از نظارت سازمان استاندارد بر خطوط تولید خودروسازان خبر داد و گفت:  در اجرای استاندارد COP کلیه فرایندهای تولید از ابتدا که مواد اولیه وارد شرکت های خودروسازی می شود تا مونتاژ نهایی ، مورد نظارت قرار می گیرد.

احمد نعمت بخش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: به این ترتیب کلیه فرایندهای تولیدخودرو از لحاظ کیفیت در مراحل مونتاژ کنترل شده و نظارت کامل بر کلیه فرایند های تولید انجام می شود.

وی افزود: بر اساس استاندارد cop فرآيند توليد کنترل و به طور کلي این امر شامل حال قطعه، خودرو و حتي مواد اوليه نيز مي شود. با اجراي اين طرح تمام قطعات مصرفي مورد ارزيابي قرار مي گيرد که اين امر موجب مي شود جلوي ورود قطعات بي کيفيت به خطوط توليد گرفته شود به همين دليل خودروسازان ملزم به انتخاب زنجيره تامين با کيفيت مي شوند.
عدم استفاده از قطعات بي کيفيت از جمله برنامه هاي اين طرح است و خودروسازان مي توانند براي اجراي استاندارد
cop حتي از قطعات وارداتي نيز استفاده کنند.    

وی تصریح کرد: برای انجام این استانداردممکن است برخی شرکت ها  مجموعه فرایند تولید را تدوین نکرده باشند به همین منظور فرصتی به این گونه  شرکت های خودرو ساز داده می شود تا دستور العمل های تولید خودرا  در مراحل مختلف آماده کنند البته برخی شرکت های خودروسازی که قطعات را از شرکت های مادر وارد می کنند به دلیل اینکه تولید آنهادارای استاندارد های سختگیرانه ای  است قطعاً مشکلی برای اجرای استاندارد COP  وجودنخواهند داشت.

وی در مورد تاثیر اجرای این استانداردبر کیفیت محصولات نهایی گفت: تا کنون ممکن بود ایراد های موردی در برخی خودرو ها پیش آید که اجرای این استانداردمی تواند از بروز چنین اشکالاتی جلوگیری نمایند.

دبیر انجمن خودروسازان  در این میان خواستار خروج خودرو های فرسوده کاربراتوری شد و گفت: دولت باید تسهیلات ویژه ای را بری خروج خودرو های فرسوده کاربراتوری ارائه دهد زیرا در بخش آلایندگی ،خودرو های کاربراتوری قدیمی که فرسوده شده اند حداقل 30 برابر خودرو های تولیدی که در سالهای جدید .و 60 برابر خودرو های تولیدی آینده آلودگی ایجاد می کنند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"