کد خبر: ۱۷۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش خبر خودرو،دبیر انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب که افزایش محدود قیمت خودرو نمی تواند مشکلات متعدد صنعت قطعه سازی را برطرف کند گفت: با توجه به افزایش هزینه های شرکت های خودروسازی در موارد مختلف ، این میزان افزایش نمی تواند تمام نیازهای شرکت های قطعه سازی را برطرف کند.

6درصد افزایش قیمت خودروهاي داخلي ، پاسخگوی نیاز قطعه سازان کشور نیست

به گزارش خبر خودرو،دبیر انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب که افزایش محدود قیمت خودرو نمی تواند مشکلات متعدد صنعت قطعه سازی را برطرف کند گفت: با توجه به افزایش هزینه های شرکت های خودروسازی در موارد مختلف ، این میزان افزایش نمی تواند تمام نیازهای شرکت های قطعه سازی را برطرف کند.

ساسان قربانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: باید به این موضوع توجه داشت که اگر شرکت های قطعه سازی 6 درصد افزایش قیمت را از شرکت های خودرو سازی بصورت کامل دریافت کنند، این میزان نمی تواند نیازهای قطعه سازان را برطرف کند و به همین منظور لازم است قیمت خودرو در کشور واقعی شود تا قطعه سازان  بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

وی افزود: افزایش تورم عمومی ،هدفمندی یارانه ها، افزایش قیمت مواد اولیه جهانی در کنار افزایش نرخ ارز و مشکلات  عدم اعطای تسهیلات و بهره بانکی باعث شد هزینه های عمومی قطعه سازان در سال جاری افزایش یابد در حالی که این صنعت هیچگونه یارانه ای دریافت نکرد و شرکت ها سعی کردند نیازمندی های خود را به سختی تامین کنند و به همین منظور 6درصد افزایش قیمت خودرو نمی تواند نیازهای شرکت های قطعه سازی را جوابگو باشد.

وی خواستار افزایش حمایت های دولتی ازاین صنعت شد و گفت: از مسئولین محترم تقاضا داریم سریعاً شرایطی را فراهم کنند تا قطعه سازان که بزرگترین  زنجیره تامین و تولید را در کشور تشکیل می دهند به ویژه در روزهای پایانی سال صدمه نبینند تا بتوانند سال آینده را با روحیه و امید آغاز کنند.

وی افزود: صنعت قطعه سازی در سال جار ی سعی کرد با روشهای مهندسی  و بهینه سازی فرایند تولید و اعمال روشهای علمی در بخشهای مختلف قیمت های تمام شده را کاهش دهد برای مثال ضایعات را به حداقل رساند و در فضای محدود تولید را افزایش داد و با توسعه مهارت نیروی انسانی و روشهای مدیریتی وبرنامه ریزی های هوشمندانه علارقم مشکلات فعالیت ها را پیش برد منتهی تمام این اقدامات  1 یا 2 و یا حداکثر 3 درصد هزینه ها را کاهش داد و این ارقام جبران هزینه های 20 تا 40 درصدی افزایش یافته را نمی کند. 

قربانی خواستار کاهش فشار های داخلی به صنعت قطعه سازی کشور شد و گفت: صنعت قطعه سازی صنعتی است که چشم بسیاری از مردم به آن دوخته شده است و بطور مستقیم وغیرمستقیم 2میلیون شغل  رادر کشور ایجاد کرده است ودر صورتیکه این تنگناها افزایش یابد ، شرایط برای ادامه حیات این صنعت سخت تر می شود و در آن صورت قطعاً خود کرده را تدبیر نیست.

دبیر انجمن قطعه سازان در پایان گفت: در سال 90 صنعت قطعه و خودرو کشور با تمام توان فعالیت کرد منتهی لطمه های بسیاری را تحمل کرد به همین منظور در صورتی که برای حل مشکلات این صنعت چاره ای اندیشیده نشود شرکت های قطعه سازی نمی توانند در سال آینده به فعالیت خود ادامه دهند. راهکارهای بسیاری وجود دارد که همه کشور های صنعتی در دوره مشکل از آنها استفاده می کنند و به همین منظور می توانیم از تجربه دولت ها در حمایت از صنایع داخلی در کشور های اروپایی و امریکایی و حتی خاور دور استفاده کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"