کد خبر: ۱۷۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
 
مهر: محسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به پالایشگاه‌های آسیایی و اروپایی، گفت: برای سال ۲۰۱۲ میلادی تمامی قراردادهای فروش نفت خام ایران به تمامی پالایشگاه‌های آسیایی و آفریقایی تمدید شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه این قرارداد به طور یکساله با پالایشگرهای خارجی امضا شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران هیچ گونه مشکلی برای صادرات و فروش نفت ندارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال مهر که کدام پالایشگاهها در سال ۲۰۱۲ میلادی اقدام به توقف یا کاهش خرید نفت از ایران داشته اند، بیان کرد: اگر پالایشگاهی به عنوان مثال در ژاپن کاهش خرید نفت از ایران داشته، در همین کشور پالایشگاه دیگری قرارداد جدید افزایش خرید نفت در سال ۲۰۱۲ میلادی را امضا کرده است.

به گقته وی، هم اکنون وزارت نفت برای تمامی نفت تولید و صادر شده برنامه دارد. قمصری در پاسخ به این پرسش مهر که گفته می شود شرکت ملی نفت امتیاز یا تخفیف نفتی به پالایشگاههای خارجی نمی‌دهد، یادآور شد: در حال حاضر دستگاه‌های مختلف بازرسی و نظارتی وضعیت فروش و قیمت نفت صادراتی ایران را مورد بررسی قرار می دهند.

به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت، اگر در فروش نفت یک سنت تخفیف بدهیم قطعا این دستگاه‌های نظارتی عکس‌العمل نشان خواهند داد و مطمئن باشید ایران در فروش نفت به خارجی ها تخفیف یا تسهیلاتی نداده است.

وی همچنین در خصوص قطع صادرات نفت ایران به مالزی، توضیح داد: صادرات نفت به این کشور آسیایی قطع نشده است و فروش روزانه ۱۴ هزار بشکه نفت ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران نفت مجانی به هیچ پالایشگاهی نمی فروشد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هم با وجود تحریم هیچ گونه نفت بدون مشتری نداریم.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"