کد خبر: ۱۷۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
 
مهر: به نقل از رویترز، یک مقام ارشد در اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : ممکن است کشورهای اروپایی در دو ماه آینده تحریم نفتی ایران را که امکان دارد در ماه جولای اجرایی شود مورد بازبینی قرار دهند.

این مقام گفت : در حال حاضر هیچ دلیل اقتصادی برای تغییر برنامه های که در ماه ژانویه به عنوان بخشی از تلاشها برای فشار بر برنامه هسته ای ایران تصویب شد، وجود ندارد اما احتمال می رود در یکی دو ماه آینده این بازبینی صورت گیرد.

رویترز نوشت : کشورهای اروپایی توافق کرده بودند تا به علت تاثیر تحریمهای ایران بر بهای جهانی نفت و مشکلی که این تحریمها برای کشورهایی نظیر یونان به بار آورده آن را اوایل ماه جاری مورد باز بینی قرار دهند ،اما آنها این برنامه را به تعویق انداخته و قرار است در ماه مه و ژوئن آن را بار دیگر بازبینی کنند.

این مقام که نامی از وی برده نشده درباره تاخیر در بازبینی تحریم ها گفت : تاکنون یونان اعلام کرده که این کشور می تواند با وضعیت و شرایط سختی که در اثر تحریم ایران دچار آن شده بود، کنار بیاید

در عین حال دیپلماتهای غربی عنوان کرده اند تا زمانی که ایران گامهای ملموسی را درباره برنامه هسته ای خود بر ندارد تغییرات در تحریمها مطرح نخواهد بود.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"