کد خبر: ۱۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۸۶

توسعه و گسترش بیش از پیش شهرها ،جابجایی انسان و کالا را به صورت مسئله پیچیده و بغرنجی در آورده و مشکلات ناشی از آن به طور دائم در حال افزایش است و رشد روز افزون جمعیت و ترددهای زیاد درون شهری ،ضمن آلودگی هوا ،موجبات ناراحتی شهروندان را فراهم نموده است .

جهت کاهش آلاینده های زیست محیطی و مصرف بهینه انرژی درسیستم حمل ونقل ،اقدامات گوناگونی از جمله اجرای محدوده طرح ترافیک در بعضی از قسمتهای شلوغ و پر تردد شهر تهران انجام گرفته است .

وجود محدوده طرح ترافیک در مرکز شهر تهران یکی از تمهیداتی است که برای کنترل این شلوغی اتخاذ شده است ولی متاسفانه در این محدوده هم ،متورسیکلت سواران جایگزین اتومبیلها شده بعضا"بدون رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح خیابانهای آن ،به خصوص قسمت بازار تهران تردد و مبادرت به جابجایی مسافر می نمایند.

ازدیاد تعداد این موتورسیکلت سواران به گونه ای است که این خیابانها در نظر مردم مانند پیست (میدان )موتورسواری جلوه گر شده و اغلب افرادی که به این قسمت از تهران سفر می کنند برای مراجعت به منزل یامحل کار خود ازموتورسیکلت های مسافرکش استفاده می کنند تا زودتر به مقصد برسند غافل از اینکه با سوا ر شدن بر روی موتورسیکلت بعضی از این موتورسوارها ،با سلامت و جان خود بازی می کنند.

رعایت نکردن چراغ قرمز،ورود به گذرگاههای عابرین پیاده ،دو ترکه و یا چند ترکه سواری ،استفاده نکردن از کلاه ایمنی از جمله تخلفاتی است که از اغلب این موتورسیکلت سوارها سر میزند وموجبات پریشانی خاطر مسافران را فراهم می سازد.

درحال حاضر و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان این ترددها و شلوغی بیش ا زپیش نمایانگر خواهد شد که می بایست تمهیداتی درجهت کنترل این موتورسوارها اتخاذشود واین میدان بزرگ موتورسواری را کنترل نمود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"