کد خبر: ۱۸۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان با تکذیب خبر تشکیل جلسه کمیته خودرو طی هفته گذشته و تایید این کمیته مبنی بر افزایش قیمت 4 محصول ایران خودرو گفت : شرکت ایران خودرو در پی افزایش قیمت بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سال گذشته، قیمت جدید محصولات را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام و سازمان حمایت در پی این درخواست، قیمت های جدید را در سامانه 124 این سازمان اعلام نموده است.

تکذیب افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در کمیته قیمت گذاری خودرو

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان با تکذیب خبر تشکیل جلسه کمیته خودرو طی هفته گذشته و تایید این کمیته مبنی بر افزایش قیمت 4 محصول ایران خودرو گفت : شرکت ایران خودرو در پی افزایش قیمت بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سال گذشته، قیمت جدید محصولات را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام و سازمان حمایت در پی این درخواست،  قیمت های جدید را در سامانه 124 این سازمان اعلام نموده است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : اعلام افزایش قیمت 4  محصول ایران خودرو در کمیته خودرو از سوی خبرگزاری مهر مطلب صحیحی نیست بلکه این خبر بر اساس تفسیر این سایت از قیمت محصولات ایران در سامانه 124 سازمان حمایت از مصرف کنندگان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : هم اکنون قیمت محصولات ایران خودرو، بر پایه قیمت های قبلی است منتها بر اساس افزایش هزینه بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده ، شرکت ایران خودرو افزایش هزینه های جدید را به سازمان حمایت اعلام  وسازمان حمایت براساس این در خواست افزایش هزینه ها را درسایت این سازمان درج نموده است.

در همین راستا مدیر کل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز با تکذیب افزایش قیمت برخی از محصولان ایران خودرو، گفت : اعلام برخی رسانه ها مبنی بر افزایش قیمت 4 محصول ایران خودرو از جمله سوزوکی گراند ویتارا و پژو پارس در کمیته قیمت گذاری خودرو صورت نگرفته است   و تنها به واسطه برداشت این رسانه ها ازسازمانه 124 سازمان حمایت از مصرف کنندگان بوده است.

شهرام میر آخورلو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : به واسطه ثبت قیمت این 4 محصول در 14 اردیبهشت ماه در سامانه 124 سازمان حمایت ،برخی رسانه ها اعلام نمودند که این افزایش قیمت در اردیبهشت امسال صورت گرفته است در حالی که قیمت این محصولات از ابتدای سال 91  با توجه به افزایش قیمت مالیات بر ارزش افزوده و  افزایش قیمت بیمه شخص ثالث اجرایی شده است بنابراین از ابتدای امسال هیچ خودرویی در داخل کشور افزایش قیمت نداشته است. 

وی افزود : در سال جاری کمیته قیمت گذاری خودرو تنها یکبار جلسه داشته است وآن هم در خصوص بررسی پیش فروش خودرو رانا بوده است بنابراین انتشار این خبر مبنی بر تشکیل کمیته قیمت گذاری در خصوص افزایش محصولا تایران خودرو کذب بوده  چرا که کمیته خودرو در سال جاری جلسه ای یگری برگزار نکرده که بخواهد قیمت جدیدی در در ارتباط با خودروهای داخلی تعیین و اعلام کند.

این عضو کمیته قیمت گذاری خودرو آخرین جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو در خصوص افزایش قیمت خودروها را در 17 اسفند سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت : از نیمه اسفند ماه سال گذشته که افزایش قیمت خودروها تعیین و در سایت سازمان حمایت اعلام گردید تا کنون قیمت فروش خودروهای داخلی و خارجی افزایش قیمتی نداشته است.

میر آخورلو تصریح کرد : در سال جاری  و بر اساس قانون تنها یک درصد مابه التفاوت افزایش مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث بر قیمت خودروها اضافه شده است.

وی گفت : تاخیر سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر ثبت قیمت افزایش هزینه خودروها در راستای اقدام کارشناسی و بررسی اجمالی یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده بوده است که این افزایش روی کدام  مولف ها تاثیر گذاشته است بر روی قیمت نهایی فاکتورها یا بر روی قیمت فروش خالص آنها بوده است  .

اخیرا در خبرها اعلام شده بود که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با مصوبه کمیته خودرو قیمت 4 محصول سوزوکی گرند ویتارا و وسه کلاس مختلف پژو پارس را تایید  و  به نمایندگی ها ابلاغ نموده است به طوری که بر اساس این خبر سوزوکی گرند ویتا را 2400 سی سی فول 58 میلیون و 274 هزار تومان، پژو پارس ELXسفارشی کلاس 5 سفارشی رنگ خاکستری متالیک،بژ و تیره 22 میلیون و 113 هزار تومان ، پژو پارسELX  سفارشی کلاس 6 رنگ پایه سفید 22 میلیون و 366 هزار تومان و پژو پارس  ELX کلاس 7 رنگ پایه سفید 22 میلیون و 952 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"