کد خبر: ۱۸۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

هدف گذاری تولید 3 هزار دستگاه تیانا در سال جاری

به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل شرکت پارس خودرو از برنامه افزایش تولید خودروی تیانا در سال جاری خبر داد و گفت : در صورت توافق با شرکت نیسان در خصوص مسائل خرید نقدی قطعات، تولید تیانا به 3 هزار دستگاه افزایش می یابد.

مهندس مدنی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر خودرو افزود: طی ماههای اخیر استقبال خوبی از تیانا صورت گرفته به طوری که در این مدت تیانا سهم خوبی از بازار خودروهای لوکس را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بزرگترین چالش شرکت پارس خودرو را مشکل نقدینگی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط خاصی که در صنعت ایران وجود دارد قطعا وعده هایی که وزارت صنعت ، معدن و تجارت داده و بودجه هایی که در این راستا پیش بینی شده است کمک زیادی به رفع مشکلات نقدینگی در شرکت می کند.

وی افزود: البته در حال حاضر مشکل خاصی در پارس خودرو وجود ندارد و فعالیت های شرکت روند بسیار خوبی دارد.

وی همچنین در خصوص محصولات جدید پارس خودرو گفت: در حال حاضر ساندرو و بی کراس (ساندرو شاسی بلند) از محصولات جدیدی است که مذاکرات آنها به پایان رسیده. مدل داستر نیز در دستور کار مذاکرات قرار گرفته که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد و همراه با مدل های قبلی عملیات اجرایی پروژه آن شروع شود. اما مذاکره تولید دو محصول سانی و میکرا همچنان ادامه دارد که لازم است شرکت نیسان همکاری بیشتری در این رابطه بعمل آورد.

وی در ادامه با توجه به کسب رتبه برتر کیفیت محصولات پارس خودرو طی ماههای اخیر و طرح نظراتی در خصوص تاثیر کلاس خودروهای تولیدی و درصد کم داخلی سازی آنها در کسب رتبه برتر کیفی این محصولات گفت: هنگامی که خودرویی رتبه کیفی خوبی را  در سطح جهان کسب می کند قطعا این برتری شامل مونتاژ  خوب بدنه و رنگ این خودرو نیز می شود چرا که حداقل 20 درصد کیفیت یک خودرو مربوط به مرحله مونتاژ بدنه و رنگ  است.  این در حالی است که این امکان وجود دارد همین قطعات توسط خودروسازی دیگر مونتاژ شود اما نمره منفی آن بیش تر باشد بنابراین مرحله مونتاژ عملا در 20 درصد کیفیت یک محصول چه در داخل تولید شود و چه در خارج ، نقش موثری دارد .

مدیر عامل پارس خودرو همچنین به جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی و مقایسه صحیح خودروها در این راستا پرداخت و گفت: به نظر می رسد در جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی ، مقایسه چند خودرو اول با چند خودروی آخر مقایسه صحیحی نباشد بنابراین بهتر خواهد بود تا در این راستا خودروها در رتبه بندی های خاصی ارزیابی شوند.

مهندس مدنی همچنین به کاهش نمره منفی و افزایش کیفیت خودروی x131 پارس خودرو اشاره و تصریح کرد: نمره منفی خودروی پراید تولیدی پارس خودرو، با تلاش و اقدامات انجام شده کاهش یافته که نشان از رشد کیفی این محصول است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه x100 کمک موثری در ارتقاء کیفی پراید بود، گفت: با اجرای این پروژه بسیاری از قالب های قطعات مجددا ساخته شد، همچنین با اجرای این پروژه، تست های کرش و ایمنی این خودرو پاسخ داده شد به طوری که امروز پراید خودرویی قابل اطمینان و دارای استانداردهای بالای ایمنی و محیط زیستی است.

وی در ادامه در خصوص مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان در خصوص واگذاری قیمت گذاری خودروهای لوکس بالای 45 میلیون تومان گفت: در حال حاضر این مصوبه در برخی از خودروهای تولیدی شرکت، مثل ماکسیما و تیانا اجرا شده ، به طوری که هم اکنون قیمت این خودروها در حاشیه بازار تعیین می شوند.

وی همچنین با اشاره بر مزیت های تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، بر لزوم واگذاری قیمت گذاری سایر خودروها به شرکتهای خودروساز تاکید و اعلام کرد: چنانچه تنظیم بازار خودرو به خودروساز واگذار شود قطعا این اقدام به مراتب بیش از زمانی که قیمت ها توسط دولت تعیین و کنترل می شد بر تنظیم بازار تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: به عنوان نمونه با آزادسازی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان به شرکتهای خودروساز، قیمت این خودروها در بازار کاهش یافت به طوری که قیمت دو خودروی ماکسیما و مگان تا پیش از تعیین قیمت آنها در حاشیه بازار، اختلاف زیادی با قیمت کارخانه داشت در حالی که با آزادسازی قیمت این مدل خودروها و تعیین آنها در حاشیه بازار، این تفاوت قیمت بسیار کاهش یافت و موجب افزایش حاشیه سود شرکت شد و در ضمن مشتری نهایی نیز با قیمت پایین تری صاحب خودرو شد یعنی به جای واسطه هاعمدتا شرکت تولید کننده و مشتری نهایی متنفع شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است شعار امسال به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در تمامی شاخه های صنعت به نتیجه برسد به طوری که در پایان امسال شاهد کسب شاخص های خوبی در این راستا باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"