کد خبر: ۱۹۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

افزایش قیمت خودرو کمک به صنعت خودرو و حذف رانت از بازار خودرو خواهد بود

 به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی کمک مناسبی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور خواهد بود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در راستای حمایت از صنعت خودرو علاوه بر افزایش قیمت، باید به صورت مقطعی کمکهایی در قالب تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات به شرکتهای خودروساز صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی صنعت خودرو کشور خاطر نشان کرد : در شرایطی که تاکنون تسهیلات مصوب شورای پول و اعتیار به شرکتهای خودروساز پرداخت نشده است این شرکتها نیازمند حمایت و کمک هستند، بنابراین افزایش قیمت در این شرایط می تواند کمک موثری به این صنعت باشد.

وی تاکید کرد : خلاء موجود در بازار خودرو و عدم حمایت جدی از این صنعت در ماههای اخیر ،موجب ایجاد رانت در بازار خودرو و استفاده دلالان و سودجویان از وضعیت فعلی بازار گردید.

وی در ادامه یاد آور شد : تعادل در بازار خودرو کشور مستلزم حرکت در مسیر استراتژی توسعه صنعت خودرو  در افق 1404 است که باید در این راستا دنبال شود.

وی همچنین افزایش قیمت خودرو را رافع مشکلات صنعت خودرو در کوتاه مدت دانست و گفت : به هر میزان هزینه تولید خودرو افزایش یابد قطعا این مسئله در دراز مدت به ضرر خودروسازان کشور خواهد بود.

وی توجه به رقابت پذیری و حضور در بازارهای جهانی را از نکات مهم در آینده صنعت خودرو عنوان کرد و اظهار داشت : مشکلات اخیر در حوزه تامین مواد اولیه و نرخ ارز ،کاهش تولید شرکتهای خودروساز و به دنبال آن کاهش سود و مشکلات نقدینگی را در این صنعت به دنبال داشته است که به نظر می رسد باید با حرکت در جهت کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ  تولید مشکلات کنونی را حل نمود.

نماینده شهریار در خانه ملت در ادامه افزود : کاهش نقدینگی و افت تولید شرکتهای خودروساز از جمله دلایل درخواست افزایش قیمت از سوی خودروسازان بوده است تا در این راستا،  مشکلات نقدینگی و افزایش هزینه تولید را جبران نمایند.

گروسی تصریح کرد : در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ ارز، پرداختن به تولید داخل از توجیه اقتصادی برخوردار خواهد بود بنابراین با چنین توجیهی باید سرعت تولید در کشور به سمتی رود تا به اهداف توسعه صنعت خودرو دست یابیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"