کد خبر: ۲۰۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱

ضرورت ارائه تسهیلات به خریداران خودروهای سنگین

به گزارش خبر خودرو،مدیر عامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه نحوه تعیین قیمت خودروهای تجاری و سنگین با هیات مدیره شرکتهای خودروساز است : گفت : بر اساس بخشنامه ای که در اواخر سال گذشته به تصویب کمیته خودرو رسید قیمت گذاری خودروهای سواری بالای 45 میلیون و خودروهای تجاری از شمول قیمت گذاری کمیته خودرو و سازمان حمایت خارج شد .

 

هاشم یکه زارع در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : بر همین اساس هم اکنون قیمت خودروهای تجاری توسط هیات مدیره شرکتها خودروساز و با نظارت و موافقت سازمان حمایت صورت می گیرد و قیمت جدید مستلزم ثبت در سامانه اطلاع رسانی سازمان حمایت است.

وی در ادامه افت تولید را مشکل کنونی کلیه شرکتهای خودروساز دانست و گفت : افت تولیدی که از ابتدای امسال تا کنون در بخش خودروهای سواری ایجاد شده با درصدی بیشتر در حوزه خودروهای تجاری نیز بوجود آمده است .

وی همچنین به تعیین قیمت خودروهای تجاری با ارز مبادلاتی اشاره و اظهار داشت : تعیین قیمت خودروهای تجاری با ارز مبادلاتی و افزایش قیمت این خودروها ،مستلزم ایجاد کشش در بازار است قطعا پذیرش بازار و بالانس عرضه و تقاضا در شرایط کنونی و قیمت های موجود خودروهای تجاری و سنگین زمانبر است .

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات خرید به مشتریان خودروهای تجاری در شرایط کنونی قیمت ها گفت : در سالهای 84 و 85 حدود 53 درصد فروش خودروهای تجاری توسط لیزینگ انجام می گرفت  که از آن زمان تا کنون فروش لیزینگی خودروهای سنگین با افت مواجه شد به طوری که در 6 ماهه اول امسال فروش تسهیلاتی خودروهای تجاری به 2 درصد رسید در حالی که در شرایط کنونی ، فروش خودروهای تجاری و امکان خرید آن برای مشتریان نیازمند ارائه تسهیلات است .

مدیر عامل ایران خودرو دیزل در ادامه به واردات کامیون های با 3 سال کارکرد به کشور اشاره کرد و گفت : ورود کامیون های تا 3 سال کارکرد ضربه به تولید داخل است.

یکه‌زارع افزود : به نظر من در شأن مردم ایران نیست که کامیون‌های کارکرده کشورهای دیگر در کشور ما تردد کنند.

وی گفت : شاید این کامیون‌ها ارزان تر خریداری شوند اما هزینه خدمات پس از فروش آن طی سال‌های آینده هزینه‌های زیادی را بردوش کشور خواهد گذاشت و در این میان تنها تاجری که دست به واردات زده است سود می‌برد.

وی گفت : قرار بود که سالی ۳۰ هزار دستگاه کامیون نو‌سازی شود اما به علت عدم وجود تسهیلات کافی و مناسب و افت تولید هم اکنون این روند به کندی صورت می گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"