کد خبر: ۲۰۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۱

صنعت خودرو و روسفيدي ما

به گزارش خبرخودرو ، شكر خدا اگر كم لطفي برخي در حق صنعت خودرو كشور هست، توفيقي كه بتوان به آن باليد هم هست. اگر برخي به هر دليل تشري به صنعت خودوري كشور مي زنند، به لطف خدا و تلاشي كه صنعتگران عرصه توليد در خودروسازي كشور مي كنند، درخشش حاصل از اين تلاش چندان است كه سربلندي و بالندگي آن را نيز نمي توانند انكار كنند. اگر از قضا به خاطر اينكه از سويي ديگر در فشارند، اين صنعت را فلك مي كنند، به وقت ارزيابي و زماني كه پاي سنجش عملكرد شركتهاي برتر كشور به ميان مي آيد، نمي توانند از اينهمه دستاوردي كه صنعت خودرو کشور داشته است، چشم پوشي كنند و باز اين صنعت خودرو كشور است كه خود را به رخ مي كشد و روسفيدمان مي كند. اينجاست كه هيچ زحمتي بيجواب نمي ماند و سرآخر همان آقايان هستند كه بايد لااقل در افکار عمومی و محكمه وجدان خود، اين ناداوري در بدگويي را پاسخگو باشند.

به عنوان نمونه و محض یادآوری مرور می کنیم بر توفیقی که گروه صنعتی ایران خودرو توانسته تنها طی یک هفته به دست آورد. در این هفته در دو سه همایش ملی بود که شاهد درخشش ایران خودرو بودیم. به عنوان مثال در پانزدهمین دوره ارزیابی شرکتهای برتر كشور، ایران خودرو:

- رتبه اول در گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرویی

- رتبه اول اشتغالزایی در ميان شركتهاي برتر كشور

- رتبه دوم فروش در 400 شرکت برتر

و رتبه دوم ارزش افزوده از ميان شركتهاي اين بخش را به دست آورد یا در دهمين جشنواره توليد ملي در سال توليد ملي، به عنوان برگزيده ويژه، موفق به دريافت تنديس جشنواره از سوي وزير محترم صنعت، معدن و تجارت شد. 

توجه به این نکته ضروری است که به رغم دشواری کار در سنگلاخ مسایل و مصائب صنعت و توليد در كشور است كه اخبار موفقيتهاي این گروه در صدر خبرهای صنعتي و توليدي كشور قرار دارد. یعنی نام گروه صنعتي ايران خودرو باوجود برخي بيمهريها همچنان به عنوان نشان افتخاري در كشور از زبان رسانهها و مطبوعات تكرار ميشود. البته تردیدی نیست که  براثر محدوديتها موجود تلاشگران صنعت در ایران خودرو نتوانند آنگونه كه آرزومند آن هستند در مسير جهاني کردن اين برند ملي تلاش كنند اما روزگار سرد محروميت و تحريم نيز به پايان خواهد رسيد و ما درس آموخته اين شرايط ناگوار، حضور آفتابي خود را در افق آينده به تماشا خواهيم نشست. فقط كافي است دلسرد اين بي مهري ها نباشيم و تلاشگر و اميدوار بمانیم كه آينده از آن ماست.

جادارد به عنوان در پايان اين يادداشت، يادآوري كنيم كه اگر درخششي و توفيقي هست، اگر در هر مناسبتي كه پاي سنجش و ارزيابي است، به موفقيت گروه صنعتي ايران خودرو اذعان ميشود، دليل و تنها حجت آن، اهتمام و سختكوشي عزيزاني است كه در عقبه جبهه توليد فعاليت دارند و با پشتيباني، تلاش و خلاقيت خود، دستاوردهاي شايان توجهي را براي كشور و گروه صنعتی ايران خودرو به ارمغان آوردهاند. لذاست كه دست آنان را صميمانه مي فشاريم و تلاششان را ارج مي نهيم. 

علي مصريان

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"