کد خبر: ۲۰۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو، معاون بهره برداری ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی تهران در خصوص افزایش ساعت کار این مراکز گفت: معمولاً هر ساله در روزهای پایانی سال میزان مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی افزایش می یابد.

افزایش ساعت کار مراکز معاینه فنی در روزهای پایانی سال

 به گزارش خبرخودرو، معاون بهره برداری ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی تهران در خصوص افزایش ساعت کار این مراکز گفت: معمولاً هر ساله در روزهای پایانی سال میزان مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی افزایش می یابد.

حسین مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، آغاز سفر های نوروزی و افزایش تقاضای مردمی را دو دلیل عمده در افزایش ساعت کار مراکز معاینه فنی عنوان کرد و افزود : شروع سفرهای نوروزی از 15 اسفند ماه است و با توجه به صحبت اخیر سردار مؤمنی رئیس پلیس راهور کشور که معاینه فنی را خط قرمز راهنمایی و رانندگی اعلام نموده و از منع تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی خبر دادند ، مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در پی افزایش تقاضا ناچار به افزایش ساعت کار مراکز معاینه فنی هستیم افزود: در حال حاضر ساعت کار مراکز از 7.30 صبح تا 16.30 بعدازظهر است که در صورت تکمیل ظرفیت ، قطعاً توانایی افزایش ساعت کار تا دو شیفت را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد : در پی اجرای طرح استقبال از بهار از یکم اسفند ماه سال جاری تا فروردین ماه سال 92 از جانب شهرداری، خود را مکلف دانستیم تا به جهت متناسب نمودن خدمات با توجه به میزان مراجعات ، ساعت کاری مراکز را در صورت نیاز از 16.30 به 20.30 افزایش دهیم. البته قابلیت افزایش بیشتر نیز فراهم شده اما عملاً این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 5 میلیون دستگاه خودرو در شهر تهران تردد دارند افزود : هم اکنون ساعت کاری مراکز نیم ساعت افزایش داشته و توانایی افزایش بیشتر نیز وجود دارد حال اگر مسئولین ذیربط وظیفه خود را به درستی انجام دهند و بحث معاینه فنی را پیگیری کرده و بر آن تأکید داشته باشند امکان ناکافی بودن ظرفیت کنونی مراکز معاینه فنی برای خودروهای شهر تهران وجود دارد.

مقدم در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی در تهران تردد دارند که از این تعداد حدود 570 هزار دستگاه جهت دریافت برگه معاینه فنی اقدام نموده اند که اگر پلیس مانع از تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی شود قطعاً میزان مراجعه به مراکز افزایش می یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"