کد خبر: ۲۰۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش خبرخودرو ، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : قرار است گروه کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان برای دادن اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های خودروسازان به شورای رقابت معرفی شود تا تجزیه و تحلیل لازم را بر روی قیمت خودروسازان انجام دهند.

قیمت خودروها توسط شورای رقابت کارشناسی می شود

به گزارش خبرخودرو ، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : تعرفه واردات خودرو در سال 92 حدود 40 درصد خواهد بود.

مهدی غضنفری گفت :‌ بعد از اینکه قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکی یا تعرفه را با نرخ ارز مبادلاتی انجام دهد ، تعرفه ها به نصف کاهش یافت و تعرفه خودرو به 45 درصد رسید .

غضنفری افزود : همچنین در مصوبه اخیر قیمت گذاری دولت نیز قرار شده است سالانه 5 درصد تعرفه واردات خودرو کاهش یابد که اگر این دو مصوبه را در نظر بگیریم در سال 92 تعرفه واردات خودرو 40 درصد خواهد بود.

غضنفری خاطر نشان کرد: البته دولت این اختیار را دارد که اگر رئیس جمهوری خواستار کاهش درصد بیشتری برای تعرفه واردات خودرو شود ، این کار عملیاتی شود.

وی همچنین در باره اعلام قیمت ها از سوی خودروسازان گفت : دیروز جلسه بسیار خوبی با رئیس شورای رقابت در وزارت صنعت تشکیل شد تا به تصمیم کارشناسی در باره خودرو و قیمت آن برسیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: قرار است گروه کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان برای دادن اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های خودروسازان به شورای رقابت معرفی شود تا تجزیه و تحلیل لازم را بر روی قیمت خودروسازان انجام دهند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"