کد خبر: ۲۰۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن خودروسازان ایران از ارسال فرمول محاسبه قیمت تمام شده خودرو توسط شرکتهای خودروساز به شورای رقابت خبر داد و گفت : هم اکنون کلیه اطلاعات بهای تمام شده و قیمت فروش محصولات اصلی شرکتهای خودروساز به شورای رقابت ارسال شده است.

کاهش قیمت خودرو در بازار موقتی است

به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن خودروسازان ایران از ارسال فرمول محاسبه قیمت تمام شده خودرو توسط شرکتهای خودروساز به شورای رقابت خبر داد و گفت : هم اکنون کلیه اطلاعات بهای تمام شده و قیمت فروش محصولات اصلی شرکتهای خودروساز به شورای رقابت ارسال شده است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه تغییر مرجع تعیین قیمت خودرو ؛ تاثیری  آنچنانی در کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت، خاطر نشان کرد  : با ارسال فرمول محاسباتی قیمت تمام شده خودرو ها به شورای رقابت ، فرمول مذکور توسط شورای رقابت بررسی و پس از تایید ، قیمت گذاری بر اساس فرمول تایید شده توسط شرکتها یا سازمان صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد : قطعا با روش کنونی نیز قیمت خودرو تغییر آنچنانی نخواهد کرد چرا که هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصولات خودروسازان ، شفاف و روشن بوده،  بنابراین قیمتهایی که شرکتهای خودروساز به عنوان قیمت تجاری اعلام کردند به احتمال بسیار زیاد ، به عنوان قیمت های جدید اعلام خواهد شد.

وی با توجه به کاهش چند درصدی قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت : برخی افراد سود جو و دلال در این روزها ،خودرو هایی را که با قیمت های قبلی خریداری کرده بودند را در حال عرضه و فروش در بازار هستند به همین جهت طی روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار چند درصدی کاهش یافته است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد : کاهش قیمت کنونی خودرو در بازار موقتی است چرا که بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده توسط خودروسازان ، قیمت تمام شده خودرو حداقل افزایش دو برابری را داشته است.

نعمت بخش در ادامه به جلسه اخیر دولت در خصوص قیمت خودرو اشاره کرد و افزود : تصمیمات جدید دولت در ارائه ارز مبادله ای و تسهیلات هزار میلیاردی تومانی به دو شرکت بزرگ خودروساز ،به شرط اجرا  تا حدود زیادی از ادامه زیان خودروسازان جلوگیری خواهد نمود ، ضمن اینکه با تزریق نقدینگی و پرداخت مطالبات قطعه سازان تولید خودرو نیز  افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد : در صورت تحقق وعده های دولت در ارائه ارز مبادلاتی و تسهیلات هزار میلیادی به شرکتهای خودروساز، قطعا این اقدام به تدریج بر افزایش تولید و تعادل در بازار عرضه و تقاضا و  در نهایت کاهش قیمت بازار آزاد خودرو و نزدیک شدن به قیمت تجاری آن منجر خواهد شد .

وی در ادامه درخصوص روند قیمت خودرو در سال آینده گفت : قیمت تجاری که توسط شرکتها تعیین می شود در سال آینده به دلیل افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده و افزایش بیمه شخص ثالث ، اجبار دو ایربگ بودن خودروها و بالاخره برای خودروهایی که با استاندارد یورو 4 تولید می شوند حداقل 1.5 تا 2 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"